ستایش سرمربی تیم فوتبال لیورپول برای اظهار نظر نکردن درباره ویروس کرونا و همزمان انتقاد از اظهار نظر یک فوق‌تخصص ریه درباره ویروس کرونا در تلویزیون هنری می‌خواهد که البته خدا در وجود برخی به ودیعه نهاده است.

دكتر مهرناز اسدي فوق تخصص ريه

به گزارش همشهری آنلاین، یورگن کلوپ یکی دو هفته پیش در نشست خبری پس از بازی با چلسی در پاسخ به خبرنگاری درباره شیوع ویروس کرونا با لحنی سرد و خشن گفت: «کسانی مثل من که دانش لازم را ندارند، نباید هر چیزی بگویند. نظر من به عنوان یک مربی فوتبال درباره ویروس اصلا چرا باید مهم باشد؟» اندکی بعد، این اظهار نظر شجاعانه سرمربی آلمانی قرمزهای آنفیلد در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد و بر ارج و قرب کلوپ می‌افزود.

یکی دو شب پیش وقتی خانم دکتر مهرناز اسدی به برنامه «فرمول یک» آمد و درباره ویژگی‌های ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ حرف زد، تصور می‌شد سخنان او در مقام یک فوق‌تخصص ریه و بیماری‌های تنفسی هم‌ارز یورگن کلوپ تحسین شود و بازتاب داشته باشد اما وقتی در فضای مجازی کاربرانی داشته باشیم که یک‌تنه در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها فوق‌تخصص دارند، بدیهی است فرصت عرض اندام به سخنان کارشناساسی یک پزشک فوق‌تخصص داده نمی‌شود.

دکتر اسدی که خیلی‌ها او را با رفتار متفاوت و جسورانه‌اش در رویارویی با کرونا می‌شناسند، در پاسخ به پرسش‌های علی ضیا در «فرمول یک» کوشید تصویری را که مردم از کرونا به عنوان یک هیولا برای خود ساخته‌اند بشکند و به همه هشدار بدهد مراقب خود باشند. او هم مثل برخی کارشناسان اروپایی و آمریکایی اعتراف کرد خیلی‌ها دیر یا زود کرونا می‌گیرند و در عین حال با تاکید بر لزوم رعایت کردن موارد بهداشتی، معتقد بود بسیاری از مبتلایان بدون نیاز به بستری شدن در قرنطینه خانگی بهبود می‌یابند.

اندکی پس از پخش این قسمت برنامه، ناگهان انبوه فوق‌کارشناسان همه‌چیزدان بر صفحه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ظاهر شدند تا سخنان غیرکارشناسی یک فوق‌تخصص ریه را درباره موضوع تخصصی خودش - ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ - زیر سئوال ببرند و بکوبند. کافی است نام خانم دکتر اسدی را در فضای مجازی جستجو کنید و ببینید جماعت فوق‌کارشناس چگونه اشتباه‌های او را برجسته و در سواد و مدرک او تردید ایجاد کرده‌اند.

نکته جالب اینکه یک کاربر همه‌چیزدان و فوق‌منتقد یک روز پس از زیر سئوال بردن سواد دکتر اسدی، ناگهان در مقام کارشناس هواشناسی ظاهر شد و با به اشتراک گذاشتن ویدئوی بارش بادمجان از آسمان تهران، درباره دلایل علمی رخ دادن چنین اتفاقی چند نظر تخصصی ارائه داد؛ ویدئویی که از اساس و همان ابتدا معلوم بود جعلی است و با جلوه‌های ویژه رایانه‌ای تولید شده و انتشارش در این بازه زمانی پر از بحران، یک کج‌سلیقگی آشکار بود.

حالا که «خیلی‌ها دیر یا زود کرونا می‌گیرند و بدون نیاز به بستری شدن خوب می‌شوند» دکتر اسدی را به بی‌سوادی او ربط دادیم، بهتر است این پیش‌بینی کارشناسان بهداشتی و فوق‌تخصص‌های بریتانیایی را هم بخوانیم، شاید وجدان‌مان کمی آسوده شود: «در ۱۲ ماه آینده هشت میلیون نفر در بریتانیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و مهار کردن کووید-۱۹ تا بهار ۲۰۲۱ طول می‌کشد.»

کد خبر 493120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    1 1
    وقتی برخی از مسئولان فوق تخصص هر کاری هستند الگوئی برای ازدیاد آن می شوند.