رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در راستای اجرای مصوبات قرارگاه پدافند زیستی، تمام مجتمع‌های تجاری و پاساژهای سراسر استان از روز یکشنبه ۲۵ اسفند تا پایان سال، تعطیل است.

تعطیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید محمد جمالیان پیرامون آخرین مصوبات جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در رابطه با شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از گسترش آن، اظهار کرد: با محوریت شهرداری‌ها، حمایت فرمانداران و اعضای شورای تأمین شهرستان‌ها باید نسبت به تعطیلی و جلوگیری از فعالیت دست فروش‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد و نیروی انتظامی حمایت از شهرداری‌ها را در این حوزه به عمل آورد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات این جلسه تعطیلی تمامی بازارهای سرپوشیده، مجتمع‌های تجاری و پاساژها در سراسر استان مرکزی از روز یکشنبه ۲۵ اسفند ماه سال جاری اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: از امروز تنها صنوف قصابی، خبازی، فتیر پزی، قنادی، خوار و بار فروشان، آجیل فروشان، لبنیات فروشان، سوپر مارکت ها، تجهیزات پزشکی و بهداشتی، میوه فروشان و تره بار، رستوران‌های بیرون بر، خشکشویی ها و خدمات خودرویی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

جمالیان تاکید کرد: فروشگاه‌ها و صنوفی که فعالیت دارند مکلف به رعایت موازین بهداشتی هستند در غیر این صورت با آنان برابر با قوانین برخورد می‌شود. همچنین سازمان صمت و اتاق اصناف در راستای تأمین الکل و ماسک مورد نیاز استان باید همکاری و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی برنامه ریزی و اقدامات لازم را به عمل آورند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: دفاتر اسناد رسمی و واحدهای اداری اتحادیه‌های صنفی (به جز اتاق اصناف) از روز یکشنبه ۲۵ اسفند ماه نیز باید اقدام به تعطیلی کنند.

جمالیان گفت: همچنین مقرر شد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در راستای پیگیری، کاهش و رفع مشکلات صنوف در ساختار اداری از قبیل امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و… اقدامات لازم را انجام دهد و همچنین حوزه اقتصادی استانداری در ارتباط با تداوم و تأمین ارائه خدمات مصرف در ایام تعطیلات نوروز برنامه ریزی و تدابیر و تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: فرمانداران شهرستان‌ها نیز باید تمامی مصوبات اشاره شده را عملیاتی و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

کد خبر 492821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha