مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

کرونا این روزها متن و حاشیه تصمیم گیری‌ها و جلسات در رده‌های مختلف مسئولان را دربرگرفته است. شایعه درباره قرنطینه پایتخت و حضور پرشمار مردم تهران در خیابان‌ها واکنش‌های مقامات را به همراه داشته است.

تهران هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین،  فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران شب گذشته ضمن ابراز تأسف از حضور گسترده تهرانی‌ها در سطح شهر گفت: مشاهدات میدانی ما نشان می‌دهد امروز {۲۴ اسفند ماه} یکی از شلوغ‌ترین روزهای تهران پس از هشدارهایی بود که برای شیوع کروناویروس به مردم داده بودیم.

دکتر علیرضا زالی با اشاره به این که بازدیدهای میدانی از سطح شهر تهران حاکی از حضور قابل توجه مردم در شهر دارد، گفت: ما شاهد ازدحام و تراکم جمعیت قابل توجهی بودیم که بسیار خطرآفرین خواهد بود.

وی با تأکید بر این که مردم همچنان موضوع بیماری کرونا را به عنوان یک دغدغه بهداشتی و اجتماعی در نظر ندارند، افزود: در صورتی که این موضوع جدی گرفته می‌شد ما نباید شاهد حضور این‌چنینی مردم به‌ویژه در روز جاری می‌بودیم. شرایط امروز شهر تهران به گونه‌ای است که برای مقابله با پیک بیماری مردم باید ملاحظات بهداشتی و عدم حضور در شهر را جدی بگیرند.

زالی ادامه داد: ریتم حضور مردم در شهر امروز نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته بود. برای شکستن چرخه انتقال ویروس کرونا که فاقد واکسیناسیون است، مردم باید در منازل بمانند که در معرض خطر نباشند. هر کسی ممکن است حامل ویروس باشد؛ حتی شخصی که فاقد علائم است فلذا خواهش می‌کنیم مردم توصیه‌های ما را جدی بگیرند.

سخنگوی دولت نیز در واکنش به شایعه قرنطینه شدن پایتخت آن را یک دروغ بزرگ خواند و گفت: هیچ تغییری در ساعات کار فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، نانوایی‌ها و دیگر مشاغل ضروری صورت نخواهد گرفت. ساعات کار برخی مشاغل به تناسب نیازهای مردم نیز ممکن است افزایش یابد.

علی ربیعی خاطرنشان کرد: برخی درصدند با ترویج شایعات، استرس و دغدغه‌های مردم را بیشتر کنند.

کد خبر 492805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Zagrosanarani IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    0 0
    ین افراد آبروی فرهنگ ومنش اجتماعی همه ایران را خدشه دارمیکنند