شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

در اثر انفجار در زیرزمین یک خانه مسکونی در شهرستان کرج یک نفر جان باخت و 2 نفر مجروح شدند.

صدایش به سختی درمی‌آمد. همه سر و صورتش باند پیچی شده و روی تخت دراز کشیده بود. او را لحظاتی پس از انفجار هولناک در زیرزمین خانه‌اش به بیمارستان منتقل کرده بودند و هنوز به درستی نمی‌دانست پس از انفجار چه اتفاقی افتاده است.

پزشک معالجش می‌گفت دچار 37 درصد سوختگی شده است. خودم را به کنار تختش رساندم و از او خواستم درباره انفجار بگوید، اما بی‌درنگ به گریه افتاد. به گزارش خبرنگار ما، صبح روز قبل، خبر فوت پسر عمویش را که در اثر آن انفجار  مرگبار  در دم جان باخته بود شنیده و بدجوری حالش گرفته بود.

وقتی کمی آرام‌تر شد، شروع به حرف زدن کرد و گفت: صبح جمعه بود و پسر عمویم به نام عبدالرضا به همراه خواهرزاده‌ام برای نقاشی زیرزمین خانه ما که به تازگی کار بنایی‌اش تمام شده بود، به آنجا آمده بودند، ما از صبح در زیرزمین مشغول به کار بودیم تا اینکه حدود ساعت یک، همسرم به آنجا آمد و گفت: ناهار آماده است. من از عبدالرضا خواستم کار را تعطیل کند اما او با گفتن این جمله که چیزی تا پایان کار نمانده،‌ به نقاشی ادامه داد.

دقایقی بعد در حالی که من دستهایم را شسته و به داخل راهرو رفته بودم،‌ پسرعمو و برادرزاده ام را دیدم که در حال ریختن رنگ به داخل پمپ رنگ‌پاش بودند و در همین لحظه بود که انفجار رخ داد. پس از آن دیگر هیچ چیز نفهمیدم و وقتی چشمم را باز کردم خودم را روی تخت بیمارستان دیدم.

علت انفجار:  بخار بنزین
محمود امیر یزدانی- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرج- با اعلام خبر این انفجار مهیب  گفت: در اثر این انفجار صاحبخانه 47 ساله به نام حاتم و خواهرزاده وی به شدت مجروح شدند و عبدالرضا که نقاش ساختمان بود در دم جان باخت.

این انفجار ساعت 13 و 30 دقیقه به ماموران آتش‌نشانی اطلاع داده شد و بلافاصله ماموران ایستگاه‌های 2 و 8 آتش‌نشانی عازم محل حادثه شدند. در حالی که بررسی‌های اولیه از گستردگی این انفجار حکایت داشت، 2‌مجروح حادثه به بیمارستان‌های مدنی و مطهری انتقال یافتند و بررسی‌ها برای مشخص شدن علت انفجار آغاز شد.

وی در ادامه ، علت این انفجار را کمبود اکسیژن در فضای زیرزمین اعلام کرد و در این باره گفت: قربانیان این حادثه در حال نقاشی ساختمان بودند که ظاهرا بنزین را برای مخلوط کردن با رنگ به زیرزمین خانه انتقال داده بودند که گاز حاصل از بنزین که به حالت اشباع در آمده بود در اثر روشن شدن کمپرسور  رنگ‌ آمیزی و ایجاد جرقه شعله‌ور شده و باعث این انفجار شده بود.

مدیرعامل آتش نشانی کرج در پایان بیان داشت: در این انفجار شیشه‌های واحد مسکونی، شکسته شد و  تیم های کارشناسی آتش نشانی در حال بررسی جزئیات بیشتر این انفجار و برآورد کامل خسارات وارده هستند.

کد خبر 49274

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز