اگر آجیل شب عید خریده‌اید و نگران‌اید به ویروس کرونا آلوده شود، می‌توانید آن‌ها را در خانه حرارت دهید. 

آجیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: طبق دستورالعمل ابلاغ‌شده به اعضای اتحادیه آجیل و خشکبار، باید حتما روی آجیل و خشکبارهای موجود در فروشگاه‌ها سلفون کشیده شود. 

از طرفی مشتری و فروشندگان حق دست زدن به آجیل و خشکبار را ندارند و فروشندگان موظفند حتما از دستکش و ماسک استفاده کرده و بهداشت فردی را رعایت کنند. همچنین در ورودی مغازه‌ها نیز باید افرادی بایستند و به مشتریان مواد ضد عفونی‌کننده بدهند تا مشکلی برای جنس پیش نیاید. 

وی ادامه داد: به کارگاه‌های فراوری آجیل نیز اعلام کردیم افراد باید هنگام ورود به هر بخش از کفش‌های متفاوتی استفاده کنند. مشتریانی که سال‌های قبل از پای دستگاه فراوری به صورت عمده آجیل می‌خریدند نیز حق ورود به کارگاه را ندارند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با بیان این‌که توصیه می‌کنیم امسال از آجیل فراوری‌شده بیشتر استفاده شود تا خام افزود: همه اجناس فراوری‌شده بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ درجه سانتیگراد حرارت داده می‌شوند و در این دما ویروسی باقی نمی‌ماند. 

اگر مشتری حساسیت بیشتری داشت بعد از خرید می‌تواند با استفاده از مایکروویو یا روی گاز پروسه حرارت‌دهی را انجام دهد.

به گفته احمدی، پروسه حرارت‌دهی مجدد آجیل در کیفیت آن تاثیری نخواهد گذاشت و مردم با خیال راحت می‌توانند این کار را انجام دهند. 

کد خبر 492665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha