سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به سیرصعودی ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان از ثبت ۴۸ مورد جدید ابتلا به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایرنا به نقل از روابط عمومی این دانشگاه، دکتر علی احسان‌پور اظهار کرد: در شهرستان‌های استان به تفکیک ۱۱ نفردر اهواز، ۸ نفر آبادان، ۷ نفر دزفول، ۵ نفر شادگان، ۷ نفر خرمشهر، ۴نفر رامهرمز، ۲ نفر ماهشهر و شهرستان‌های باوی، شوشتر، کارون و شوش هر کدام یک مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسیده تا مبتلایان این ویروس در خوزستان به ۲۲۱ نفر در استان افزایش یابد.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار از شهرهای باوی و رامهرمز جان خود را از دست دادند و  جان‌باختگان این بیماری در استان به ۳۲ نفر رسید.

احسان‌پور بیان کرد: در حال حاضر متوسط سن مبتلایان استان ۵۲ سال و متوسط سن بیماران فوت شده ۶۳ سال است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز  با اشاره به بروز موارد اخیری که پس از سفرهای خارج استانی به خصوص سفرهای هوایی مشاهده شده است، گفت: از مردم خواهشمندیم از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت نیاز ضروری به مسافرت‌های هوایی، رعایت اصول بهداشتی از جمله، استفاده از ماسک مناسب و دستکش را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه خوزستان در دوره پیک ابتلا به این ویروس است، گفت: از مردم انتظار داریم با رعایت توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور غیرضروری در سطح شهر، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی را همراهی کنند و اطمینان داشته باشند نیروهای حوزه درمان با تمام توان در کنار مردم شریف استان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

به گفته وی در روز ۲۳ اسفند ماه  ۱۵ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد و هیچ مورد  فوتی نداشتیم و در مجموع ۱۷۳ نفر مبتلا ثبت شده بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز ۲۴ اسفندماه اعلام کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و چهار هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که رسما کوید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کد خبر 492660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha