پزشکان گفته‌اند اسکن ریه برخی بیماران بهبودیافته از کووید-۱۹ حاکی از آسیب دیدن این عضو است. بنابراین این افراد باید با انجام تمرینات قلبی عروقی ریه‌های خود را تقویت کنند. 

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پزشکان هنگ‌کنگ در بررسی‌های خود دریافتند افرادی که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و بهبود یافته‌اند با کاهش حجم و ظرفیت ریه مواجه می‌شوند به گونه‌ای که با راه رفتن سریع دچار تنگی نفس خواهند شد. 

پزشکان هنگ‌کنگ یافته‌های خود را براساس مطالعه روی تعدادی بیمار مبتلا به کووید-۱۹ که بهبود یافته‌اند و از بیمارستان ترخیص شده‌اند، به دست آوردند. از ۱۲ نفری که در این گروه حضور داشتند تغییراتی در حجم و ظرفیت ریه ۲ تا ۳ نفر از آنان مشاهده شد. 

مدیر مرکز بیماری‌های عفونی هنگ‌کنگ گفت: این افراد در صورتی که با سرعت راه بروند دچار تنگی نفس می‌شوند. همچنین در برخی از این بیماران پس از بهبودی کامل عملکرد ریه‌ها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد ضعیف می‌شود. 

مدیر مرکز بیماری‌های عفونی هنگ‌کنگ افزود: این بیماران می‌توانند با انجام تمرینات قلبی عروقی از قبیل شنا کردن با گذشت زمان حجم و ظرفیت ریه‌های خود را بهبود دهند. 

وی تاکید کرد: هنوز نمی‌توان در مورد تاثیرات طولانی‌مدت این بیماری اظهار نظر کرد، اما اسکن ریه ۹ بیمار نشان‌دهنده الگوهای مشابه با شیشه‌ای مات و کدر است که حاکی از آسیب دیدن این عضو است. اسکن‌های فعلی از ریه بیماران مبتلا به کووید-۱۹ حاکی از وجود مایع در ریه‌هاست که خود را به شکل لکه‌های سفیدرنگ نشان می‌دهد. 

کد خبر 492588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha