اروپا در صورت عدم اقدام فوری در رابطه با شیوع اپیدمی کرونا ویروس ، شدیدترین شوک اقتصادی طی یک دهه اخیر را تجربه خواهد کرد.

اروپا شوک اقتصادی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ، پیش‌بینی می‌شود اروپا در صورت عدم اقدام فوری در رابطه با شیوع اپیدمی کرونا ویروس ، شدیدترین شوک اقتصادی طی یک دهه اخیر را تجربه کند که همطراز بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی باشد.کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) در اینباره با رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا صحبت کرده است.

در حال حاضر بانک مرکزی اروپا در حال تدارک جلسه ای در تاریخ ۱۲ مارس است و در نظر دارد هرگونه اقدامات را در راستای تامین اعتبارات کم بهره انجام داده و جریان بی وقفه اعطای وام ها و حفظ قابلیت پرداختی  را تضمین کند. به گفته لاگارد ، اگر تدابیر مسئولانه ای اتخاذ شود ، شوک اقتصادی موقتی خواهد بود.

رئیس بانک مرکزی اروپا تأکید کرد که اقدامات مورد نظر فقط در صورتی تحقق خواهند یافت  که دولت های کشورهای عضو اتحادیه اروپا بانک ها را به وام دادن به کارآفرینان در بخش هایی که تحت تأثیر منفی شیوع کرونا ویروس قرار دارند، تشویق کنند.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، از ۱۰ مارس ۲۰۲۰ ، ویروس کشنده چینی تقریبا در همه کشورهای اروپایی شیوع پیدا کرده است. تعداد افراد مبتلا  در اروپا از ۱۸ هزار نفر فراتر رفته است. مرکز شیوع کرونا ویروس ایتالیا بوده است  که بیش از نیمی از افراد مبتل ادر اروپا  در آنجا هستند.

بر اساس آخرین آمار ، تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا در جهان ۱۱۳.۷۰۲ نفر بوده است که از این تعداد ۸۰.۹۲۴ بیمار در چین بوده اند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-۱۹» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از ۸۰  کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

کد خبر 492344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha