اتاق بازرگانی تهران در گزارشی از کاهش چشمگیر معاملات مسکن در تهران خبر می‌دهد به گونه‌ای که در برخی از ماه‌های سال حجم معاملات مسکن نسبت به ماه قبلش نزدیک به ۳۰ درصد کاهش داشته است.

مسكن هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، با توجه به آماری که اتاق بازرگانی تهران منتشر کرده است تعداد معاملاتی که در ۱۱ ماه سال ۹۸ انجام شده است به ۷۳ هزار و ۳۵۹ واحد رسیده است و از این تعداد ۱۳ هزار و ۲۶۴ واحد مسکونی در بهمن ماه خرید و فروش شده اند و می توان گفت حجم معاملات نسبت به دی ماه ۲۴.۰۱ درصد افزایش یافته است و این اتفاق در حالی میافتد که حجم معاملات بهمن ۹۸ نسبت به بهمن ۹۷ نزدیک به ۴۲ درصد افزایش یافته است.

اما مقایسه حجم معاملات ۱۱ ماه سال ۹۸ با ۱۱ ماه سال ۹۷ نشان دهنده کاهش ۳۵.۶ درصدی حجم معاملات است و متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران نیز در بهمن ماه برابر با ۱۴ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بوده است. میانگین این رقم در ۱۱ ماهه نخست امسال نیز به ۱۳ میلیون و ۱۰ هزار تومان رسیده است و میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در شهر تهران در بهمن ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن ۴.۳ درصد و نسبت به بهمن ماه سال ۱۳۹۷ معادل ۴۴.۴ درصد افزایش داشته است.

  • قیمت مسکن طی ۱۱ ماه چقدر افزایش یافته است؟

بررسی آمارهای منتشر شده توسط اتاق بازرگانی نشان دهنده افزایش ۶۳.۵ درصدی قیمت مسکن طی ۱۱ ماه اول سال ۹۸ نسبت به ۱۱ ماه اول سال ۹۷ است و در این بین قیمت اجاره بها نیز افزایش ۲۹.۴ درصدی داشته است.

بین کمترین و بیشترین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در بهمن ماه امسال در شهر تهران نیز شکافی ۲۱.۵ میلیون تومانی وجود داشته است. بدین صورت که بیشترین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده مربوطه به منطقه یک با بهای ۲۸.۵ میلیون تومان و کمترین قیمت نیز مربوط به منطقه ۱۸ با ۷ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان بوده است.

کد خبر 492319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha