جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

قیمت طلا در معاملات روز جمعه ۲۳ اسفند بازار جهانی به روند نزولی روز گذشته که همسو با سقوط بازارهای مالی بود، ادامه داد و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در حدود هفت سال اخیر قرار گرفت.

طلا هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۶۳ دلار و ۴۵ سنت رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۶.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. بهای معاملات این بازار روز پنجشنبه ۴.۵ درصد سقوط کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۷ درصد کاهش، ۱۵۶۳ دلار و ۲۰ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار روز پنجشنبه با ۵۲ دلار معادل ۳.۲ درصد کاهش، در ۱۵۹۰ دلار بسته شده بود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ، ریزش بازارهای سهام و اوراق قرضه به معنای کمبود نقدینگی است و به همین دلیل سرمایه گذاران مجبورند برای تامین نقدینگی لازم، قراردادهایشان در بازار طلا را بفروشند. این وضعیت منحصر به طلا نیست و در میان سایر داراییهای سرمایه گذاری دیده می شود و در بازارهای ارز اکنون شاهد رشد ارزش دلار و تقاضای دوباره برای این ارز هستیم.

بر اساس گزارش رویترز، ریزش بازارهای مالی جهان پس از این نشست سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا و ممنوعیت سفر یک ماه از اروپا به آمریکا در واکنش به شیوع ویروس کرونا شدت گرفت.

کشورها و بانکهای مرکزی جهان تدابیر برای حفاظت از اقتصادشان در برابر آسیبهای این اپیدمی را افزایش داده اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت پالادیوم پس از سقوط ۲۸ درصدی در روز پنج شنبه اندکی بهبود پیدا کرد؛ با این حال در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی خود قرار گرفت. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۸۳۷ دلار و ۷۳ سنت معامله شد.

 هر اونس نقره برای تحویل فوری ۲.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۵ دلار و ۴۷ سنت رسید. این فلز روز گذشته ۳.۳ درصد ریزش قیمت داشت.

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد افزایش، به ۷۷۱ دلار و ۶۹ سنت رسید و در مسیر ثبت ۱۴.۳ درصد کاهش هفتگی قرار گرفت.

کد خبر 492285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha