امانوئل مکرون در یک سخنرانی زنده تلویزیونی از کاخ الیزه خطاب به فرانسویان شیوع ویروس کرونا را «وخیم‌ترین بحران بهداشتی فرانسه در یک قرن گذشته» خواند.

Macron

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین امانوئل مکرون در این سخنرانی تعطیل شدن همه مهد کودک‌ها، مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها را به عنوان بخشی از «اقدامات قدرتمند» برای مواجهه با شتاب گرفتن قابل‌انتظار در شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا و آماده شدن برای موج دوم شیوع اعلام کرد.

مکرون از افرد بالای ۷۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای خواست تماس‌هایشان را با جهان بیرون محدود کنند و تا جایی که ممکن است در خانه بمانند. او گفت حفاظت از ضعیف‌ترین‌ها اولویت اصلی است.

او «خونسردی» ملت فرانسه را ستود و گفت: «شما تسلیم خشم یا وحشت نشده‌اید.. شما انتشار ویروس را کند کرده‌اید و به کارکنان بهداشتی و بیمارستان‌ها اجازه آماده شدن داده‌اید. این کاری است که ملتی بزرگ انجام می‌دهد.»

مکرون گفت:‌«ما تازه در شروع همه‌گیری هستیم و انتشار ویروس دارد شتاب می‌گیرد.. ما به علم اعتماد داریم و به دانشمندان گوش می‌دهیم. فرانسه بهترین ویروس‌شناسان، اپیدمیولوژیست‌ها (متخصصان همه‌گیری) و متخصصان بالینی را دارد.. دانشمندان به ما گفته‌اند علیرغم تلاش‌های ما انتشار ویروس ادامه می‌یابد و سریع‌تر می‌شود.»

مکرون گفت کند کردن انتشار ویروس اولویت دوم است. به گفته او، همه اعمالپ پزشکی و جراحی غیر اضطراری در بیمارستان‌ها متوقف خواهد شد. او افزود:‌«ما همه توان مالی لازم را برای نجات جان انسان‌ها، هر چقدر هم هزینه ببرد،‌ بسیج خواهیم کرد.»

مکرون به مردم فرانسه «تضمین اقتصادی» داد که همه افرادی که خودشان را ایزوله کنند، از جمله کارگران آزاد همچنان حقوقشان را دریافت خواهند کرد.

مکرون گفت:‌«می‌دانم که نگرانی‌های بحقی درباره شغل‌هایتان و کسب‌وکارهایتان دارید» و قول داد که از کسب‌وکارها و کارگران  «با هر هزینه‌ای» حفاظت کند.

فرانسه بر اساس آخرین ارقام در روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ۲۸۷۶ مورد ثابت‌شده بیماری کووید-۱۹ و ۶۱ مرگ ناشی از آن دارد که ۵۹۵ مورد افزایش در شمار عفونت‌ها و ۱۳ مورد افزایش در شمار مرگ‌ها نسبت به روز قبل را نشان می‌دهد.

کد خبر 492128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha