طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره مسئول قرنطینه کردن مراکز شیوع بیماری کرونا در کشور مطرح شده است.

قاضی زاده

به گزارش همشهری آنلاین، اعتماد آنلاین نوشت: طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره مسئول قرنطینه کردن مراکز شیوع بیماری کرونا در کشور مطرح شده است. سایت نور نیوز نزدیک به شورایعالی امنیت ملی با انتشار خبری از قول یک منبع آگاه نوشت: کلیه تصمیم‌گیری‌ها در مورد اقدامات لازم‌الاجرا برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ می‌شود و سایر نهادهای کشور موظف به اجرا و پشتیبانی از مصوبات هستند.

 وی افزود: همان‌گونه که امروز جناب آقای دکتر روحانی اعلام کردند، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا  همانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده و تصمیمات آن لازم الاجراست.

این مقام مطلع با تکذیب مداخله این شورا در موضوع قرنطینه یا عدم قرنطینه استانها و شهرهای کشور در گفت‌وگو با نورنیوز بیان مطالبی از این دست را غیر دقیق و موجب شکل‌گیری شبهه در افکار عمومی عنوان کرد.

اما این موضوع در حالی مطرح می شود که سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص همین موضوع به خبرگزاری وابسته به دانشگاه آزاد گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا مسئولیت قرنطینه‌ها و هماهنگی نقاهتگاه‌های بعد از ترخیص بیماران را به سپاه پاسداران سپرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به آنا گفت: مقامی که ریاست ستاد ملی مقابله با کرونا را برعهده می‌گیرد، باید بتواند هماهنگی میان سه قوه و همچنین نیروهای مسلح را برعهده بگیرد و این کاری نیست که معاون اول رئیس جمهور بتواند از عهده آن برآید ؛ بنابراین لازم است شخص روحانی ریاست ستاد را برعهده بگیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اکنون برای کنترل شیوع بیماری نیازمند بستن جاده‌ها هستیم که لازمه آن ورود نیروهای نظامی و انتظامی برای کنترل بیشتر جاده‌هاست.

وی اضافه کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا مسئولیت قرنطینه‌ها و هماهنگی نقاهتگاه‌های بعد از ترخیص بیماران را به سپاه پاسداران سپرده است.  ورود همه نیروهای نظامی و انتظامی برای کمک به ستاد نیازمند فرمان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است و این فقط کار اوست و کار جهانگیری نیست.

در روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا ویروس از استان قم سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل که سازمانی زیرمجموعه ستادکل نیروهای مسلح است، در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه طی سه روز گذشته، آمار مبتلایان در قم افزایش نیافته گفت که به جمع‌بندی برای قرنطینه نرسیده ایم.

محمدحسین قربانی نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران به عدم قرنطینه استان گیلان بر اساس تصمیم شورای امنیت ملی اشاره کرد و گفت: طبق درخواست‌های مکرر افراد از بنده جهت قرنطینه کامل استان گیلان، صحبت‌های مختلفی با مسئولان کشوری داشتم اما صحبت‌ها و دلایل شورای امنیت ملی ما را قانع کرد که از این خواسته منصرف شویم. این اظهارات نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در استان گیلان یعنی اینکه شورای امنیت ملی با قرنطینه استان گیلان موافقت نکرد. 

ادعایی که حالا منبع آگاه شورای عالی امنیت ملی می گوید وظیفه ای در این رابطه ندارد و حوزه اختیارات این گونه موارد مانند قرنطینه کردن شهرها بر عهده ستاد ملی مقابله با کروناست.

کد خبر 491934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha