ابوالفصل ۳ سال بیشتر نداشت و با معلولیت و مشکلات کلیوی دست و پنجه نرم می‌کرد. پدر و مادرش از وضعیت او کلافه شده بودند و این کلافگی باعث شد آنها برای نجات خودشان از این وضعیت تصمیم هولناکی بگیرند.

بازداشت

همشهری آنلاین - حمیدرضابوجاریان: هنوز آفتاب بالا نزده بود که ماموران کلانتری ۱۵۳ شهرک ولی عصر(عج) با حضور مردی در کلانتری روبرو شدند که وضع آشفته‌ای داشت. هنوز چند دقیقه‌ای از حضور مرد جوان اما پریشان حال در کلانتری نگذشته بود که او پرده از جنایتی هولناک بر داشت.

  • جسدی پشت تیبا 

مرد بعد از اینکه کمی به خود آمد در حالی که قادر به حرف زدن نبود به ماموران نشانی خودرویی که با آن به کلانتری آمده بود را داد. او گفت داخل خودرو جسد فرزند ۳ ساله‌اش را نگهداری می‌کند و از ماموران خواست او را به جرم قتل فرزندش دستگیر کنند.

ماموران کلانتری بلافاصله خود را به خودروی تیبای سفیدی که در چند قدمی کلانتری متوقف شده بود رساندند و با بازرسی خودرو، جسد کودک ۳ ساله را در صندوق عقب خودرو پیدا کردند و با این اتفاق پرونده تلخ‌ترین قتل سال رقم خورد.

  • یک هفته نگهداری از جسد 

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت درباره این قتل می‌گوید: ساعت ۵ صبح امروز مرد جوانی با حضور در کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر ادعا کرد که هفته گذشته پسر ۳ ساله‌اش را به قتل رسانده و جسدش را داخل صندوق عقب خودرویش نگهداری کرده است.

سرهنگ کیومرث حسنوند به وضعیت جسد کودک در خودرو اشاره و ادامه می‌دهد: ماموران با جسد پسر بچه ۳ ساله که آثار کبودی روی صورتش نمایان بود روبرو شدند. بلافاصله مرد دستگیر و بازجویی از او آغاز شد.

  • خسته شده بودیم 

حسنوند به اعترافات پدر ابوالفصل اشاره می‌کند و می‌گوید: پدر ابوالفضل در اعترافاتش عنوان کرد که وقتی فرزندم به دنیا آمد معلولیت جسمی و بیماری کلیوی و داخلی داشت و چون شرایط سختی داشت او را جلوی در بهزیستی رها کردیم تا در آنجا به او رسیدگی شود.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه اقدام به رها کردن ابوالفضل در مقابل بهزیستی پایان راه این خانواده نبود گفت: پدر ابوالفصل اعتراف کرده است که ۲ ماه قبل مسئولان بهزیستی آنها را شناسایی و ابوالفضل را تحویلشان داده بودند.

  • مادر شریک قتل فرزند 

سرهنگ حسنوند با بیان اینکه پدر تنها متهم این پرونده نبوده است از اعتراف پدر ابولفضل به همدستی مادر در قتل فرزند خبر داد و گفت: قاتلان سه شنبه هفته گذشته پس از مشورت با هم دست به قتل پسرشان زدند. آنها در این مدت نمی‌دانستد با جسد پسرشان چه کار کنند اما عذاب وجدان باعث شد تصمیم بگیرند به قتل فرزندشان اعتراف کنند.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با قاضی کشیک قتل، مادر ابوالفضل را به کلانتری احضار و او را دستگیر کردند.

وی در پایان گفت: پدر و مادر جوان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی در دادسرای امور جنایی تهران معرفی شدند.

  • قصور بهزیستی؟

پدر و مادر ابوالفضل اعتراف کرده‌اند که او را یک بار رها کرده‌اند اما بهزیستی آنها را شناسایی کرده و دوباره ابوالفضل را به آنها بازگردانده است. جای این سوال وجود دارد که بهزیستی با چه ملاک و معیاری و بر اساس کدام اقدامات پیشگیرانه کودک را به خانواده‌ای که او را رها کرده‌اند، تحویل داده است؟ بهزیستی با چه استدلالی دست به بازگرداندن کودک زده است و کارشناسان این سازمان چه اقداماتی برای بررسی علل رها کردن ابوالفضل و پیگیری مشکلات خانواده انجام داده‌اند تا چنین اتفاق هولناکی رخ ندهد؟ 

کد خبر 491930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    6 3
    بهزیستی بودجه نگهداری بچه رو نداره دولت مقصره که بودجه بهزیستی رو کم کرده نه کارمندان بهزیستی
  • ماهان IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    4 0
    با سلام واقعا باورش سخت ودردناکه اما چرا بهزیستی اجازه نگهداری از این طفل معصوم رو به این پدر و مادر داده البته من هم یه پسر ۷ ساله دارم که متاسفانه معلول جسمی حرکتی اندازه تمام دنیا دوستش دارم و الان تو بغلم و تمام زندگیم روبه پاش می زارم ولی تو این ۷ ساله از بهزیستی به ما زنگ هم نزدن چه رسد به بازدید و پیگیری
  • ماهان IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    5 1
    متاسفانه در این بین اصحاب رسانه هم توجهی به قشر معلول جامعه و خانواده های معلولین ندارند و در اکثر شهرها هیچ زیرساختی برای تردد و زندگی معلولین وجود ندارد. کاش فیلم مستند یا حداقل گزارش کوتاهی از مشکلات خانواده های معلولین تهیه میشد،بعلت نبود مسیر ویژه ویلچر و جدول بندی و غیر هم سطح بودن پیاده رو ها امکان استفاده از ویلچر برای معلولین در اکثر شهرها وجود ندارد و انگار نه انگار که معلولین هم جزئی از جامعه اند و حقی دارند
  • هاشم IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    1 0
    یک تحقیق تفحص از بهزیستی لازمه ودر این مورد مقصر حادثه بهزیستی است. حرف و حدیث در باره عملکرد و حیف ومیل بودجه و اهدائی های مردم وجود دارد.
  • محمد غ IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    9 1
    خدایا پناه بر تو.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    0 1
    عزیزم بهزیستی گفته جا نداریم پس داده. خارج نیست که سریع داستانش میکنید
  • رویا IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    0 3
    اخه کدوم پدرومادری دلشون میاد بچشونو بکشن؟ادم دیوونه میشه بخدا
  • US ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    0 2
    اون بچه راحت شد روسياهي ماند براي پدر و مادر قاتل و ديگران، خدا رحمتش كند
  • Amir IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    1 0
    وقتی اینها بچه را رها کردند چرا بهزیستی بچه را برگردونده