مقام‌های بهداشتی سوئیس اعلام کردند آزمایش ابتلا به ویروس کرونا فقط برای افراد بالای ۶۵ سالِ دارای بیماری‌های زمینه‌ای پرخطر انجام می‌شود.

كرونا در سوئيس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لونیوز، از این پس بیمارانی می‌توانند برای دادن آزمایش کرونا به بیمارستان‌های سوئیس مراجعه کنند که بیماری‌هایی چون دیابت، نارسایی قلبی، فشار خون بالا، تنگی نفس شدید، ضعف سیستم ایمنی و سرطان داشته باشند. به این ترتیب، بسیاری از گروه‌های سنی زیر ۶۵ سال نمی‌توانند برای دادن آزمایش کروناویروس به بیمارستان‌های سوئیس بروند و آمار مبتلایان به کرونا هم غیرواقعی خواهد بود.

رسانه‌های سوئیسی معتقدند اگر شرایط گرفتن آزمایش کرونا به همین ترتیب پیش برود، در آینده نزدیک تعداد واقعی مبتلایان به ویروس بسیار بیش از کسانی خواهد شد که آمارشان به شکل رسمی اعلام می‌شود. تنها راهکار برای درمان بیماران مبتلا به کرونا، قرنطینه شدن در خانه است و اگر تنگی نفس و سرفه‌های شدید در این افراد بیشتر شود، آن وقت می‌توانند با پزشک خود یا درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها تماس بگیرند.

راهکار نظام بهداشت سوئیس برای کاهش تعداد بستری‌های بیمارستانی و رسیدگی بیشتر به بیماران مبتلا به کرونا شاید در کوتاه‌مدت جواب بدهد اما اگر تعداد مبتلایان زیر ۶۵ سال ناگهان به شکل تصاعدی افزایش یابد، بیمارستان‌های این کشور را با بحران روبه‌رو می‌کند. مقام‌های بهداشتی این کشور اروپایی از افراد دارای نشانه‌های بیماری کووید-۱۹ خواسته‌اند خود را در یک اتاق خانه قرنطینه کنند و تا ۲۴ ساعت پس از پایان یافتن بیماری از آن اتاق بیرون نیایند.

وزارت بهداشت سوئیس سایتی برای مراجعه شهروندان این کشور و دادن آزمایش آنلاین کرونا در نظر گرفته است. اگر کسی پس از دادن آزمایش کرونامثبت بود، باید در قرنطینه خانگی بماند. هر چند مشخصات او به پزشکان ارجاع داده می‌شود و اگر آنها تشخیص بدهند، بیمار زیر ۶۵ سال و بدون داشتن بیماری‌های زمینه‌ای هم می‌تواند در بیمارستان بستری شود.

کد خبر 491786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    قابل توجه غربزده ها وطنی...بعد با این جمعیت کشور ما که چندین برابر سویسه همه توقع دارن تست کرونا در اسرع وقت بدن.