معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت که آموزش‌ها تا ۲۰ فروردین برنامه‌ریزی شده است و امکان دارد سال تحصیلی تغییر کند و یک ماه از تعطیلات تابستانی را به آموزش اختصاص دهیم.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش صبح امروز (چهارشنبه ۲۱ اسفند) در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: برای نخستین بار بعد از سال‌های جنگ تحمیلی با شبکه آموزش و سپس شبکه چهار، آموزش را از رسانه ملی آغاز کردیم و البته برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان در ایام تعطیلی مدارس از رسانه‌های متعددی استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تلویزیون یک رسانه مکمل است، گفت: اکنون که تعطیلی مدارس به ما تحمیل شده است باید وضعیتی ایجاد می‌کردیم که دانش آموزان آسیب نبینند و تاکنون در مدارس حدود ۷۰ درصد محتوای آموزشی آموزش داده شده است و ۳۰ درصد باقی مانده از طریق آموزش تلویزیونی است.

کمرئی خاطرنشان کرد: معلمان برای آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی هم اقدام کرده‌اند و بیش از ۱۸۲ درس در دوره متوسطه داریم که البته حجم کار سنگین است و ۹۵درس تکراری داریم که ۹۰ درس را در تلویزیون آموزش می‌دهیم.

  • آموزش‌ها تا ۲۰ فروردین برنامه‌ریزی شده است

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار دانلود فیلم آموزشی داریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان بازگشایی مدارس مشخص نیست، برای تداوم آموزش دانش آموزان برنامه ریزی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: سلامت دانش آموزان برای ما اهمیت دارد و در حال حاضر آموزش‌ها تا ۲۰ فروردین برنامه‌ریزی شده است و هدف گذاری تا خردادماه را انجام داده‌ایم.

  • احتمال اختصاص یک ماه از تعطیلات تابستانی به آموزش

کمرئی با بیان اینکه در فرصت باقی مانده اگر مدارس باز شوند امکان مرور دروس توسط معلمان را داریم، گفت: در سخت ترین و بدترین شرایط امکان دارد سال تحصیلی تغییر کند و یک ماه از تعطیلات تابستانی را به آموزش اختصاص دهیم.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه خانواده‌ها نسبت به آزمون دانش آموزان نگرانی نداشته باشند، اضافه کرد: مدرسه محور آموزش‌های ماست و معلمان با همکاری دانش آموزان این فضا را شکل می‌دهند و به مرور آموزش‌ها توسط معلمان هر چند کوتاه مدت می‌اندیشیم.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش در پایان گفت: ابعاد مدیریتی کار در مدارس تعطیل نیست و مدیران بخشی از جریان راهبری هستند که برای پیشبرد برنامه‌ها باید حضور داشته باشند و البته حضور موثر مدیران و معلمان را مدنظر داریم که گاهی نیاز به حضور فیزیکی آنهاست.

کد خبر 491708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    24 5
    ینی چی نباید از یماه تعطیلی تابستان کسر شود اینطور تمام برنامه ریزی ها بهم میخورد
  • رامتین DE ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    19 9
    الان چند سال است به خاطر ماه رمضان مدارس 15 ار دیبهشت تعطیل میشود حالا امسال اول خرداد تا پایان خرداد مدرسه بروند تیرماه امتحان دهند هیچی نمیشود کار گروه هم لازم نیست تشکیل دهید دانشگاه ها هم خرداد تا پایان تیرماه بروند و مردادماه امتحان دهند هیچی نمیشود ترم تابستانی نداشته باشند بچه ها یکسال کلاسهای تابستانی نروند به اقتصاد خوانواده هم کمک میشود .
  • جهان IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    19 20
    فقط این مریضی لعنتی زود ریشه کن بشه بره اصلا ما حاضریم کل تابستان آموزش بدیم فقط خداکمک کنه هرچی زودتر این ویروس نابود بشه شرش ازسرمون کنده بشه
    • رکسانل IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      22 1
      شما دارید به اقتصاد خودتان فکر می کنید نه به بچه ها
  • Maede IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    33 9
    سلام به شما اگه بریم مدرسه بهتره نه تو تابستون ما داریم تو این تعطیلات از استرس میمیریم لطفا از یک اردیبهشت انشاالله مدارس رو بازکنید
    • علی IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      12 2
      اونوقت میشه شما به من بگی این تعطیلی هایی که تا الان بوده چه فایده ای داشته؟ بنده به شخصه با مدرسه رفتن در تابستان مخالفم ولی حرف شما واقعا عجیبه!! کرونا باشه و بریم مدرسه؟ یعنی تعطیل کردن که نریم مدرسه یه وقت کرونا نگیریم بعد شما اومدی میگی از اردیبهشت بریم مدرسه؟!
  • محمد مهدی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    15 4
    خواهشا مدارس را تا خرداد تعطیل کنید و اموزش های مجازی تا خرداد برگزار کنید چون سلامتی ما مهم تر از تحصیل است
  • شبنم IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    12 4
    به نظر من از اردیبهشت مدارس رو باز کنید کلاس های تابستان قابل تحمل نیست
    • زهرا IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      18 5
      تعطیلی خیلی بده.خیر سرمن امسال می خواستیم خوب درس بخونیم و برای انتخاب رشته آماده بشیم.حیف شد. امیدوارم کرونا زود تر شکست بخوره بره پی کارش.
    • علی IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      7 3
      اونوقت اگه که تا اردیبهشت درمان کرونا پیدا نشد ولی مدارس رو باز کردن شما مدرسه میری؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
    • علی IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      7 12
      اگه کرونا درمانش تا اردیبهشت پیدا نشد اونوقت چی؟ یعنی شما داری میگی کرونا باشه و بریم مدرسه فقط بخاطر اینکه تابستون نریم مدرسه؟ پس این حدودا 1 ماه رو برای چی تعطیل بودیم؟ بیکار که نبودیم!! به خاطر کرونا نرفتیم مدرسه!! خدا عقل رو گذاشته برای فکر کردن!
  • مهران IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 10
    نظر من اینک مدارس بازشود تا ما درسمان را بخوانیم وبه دانشگاه بریم
  • ناشناس IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    من نمیرم .مدرسه ما یه کولر نداره روشن کنه .اگه الان از کرونا بمیریم اون موقع از گرما میمیریم
  • A IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    2 0
    سلام. ب نظر من نمره های قبل را جای گزین کنید و یا همین جوری بچه ها رو قبول کنین. واقعا اون اقا یا خانومی ک گفتن ما تو تابستون از گرما تلف میشیم راست میگه لطفا برسی کنید مدرسه ها را. ممنونم. علیرضا هستم از استان گلستان شهرستان گالیکش مدرسه شهید رحیمی کریمی.