همشهری آنلاین: نیروهای متخصص و فنی و حرفه‌ای در قالب تیم‌ها و گروه‌های تخصصی با دستور وزیر کار به خارج از کشور اعزام می‌شوند.

بابک هاشمی پور، رئیس انجمن صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های بین‌المللی در گفت‌و‌گو با مهر در خصوص برنامه‌های اعزام نیروی کار به خارج از کشور در سال جاری گفت: با افزایش همکاری‌های وزارت امور خارجه و برنامه ریزی‌های وزارت کار و امور اجتماعی امیدواریم سال جاری در اعزام نیروی کار به توفیقاتی دست یابیم.

وی ادامه داد: در سال جاری اجرایی کردن تفاهم نامه‌های منعقد شده در زمینه اعزام نیروی کار، ساماندهی برنامه‌های پژوهشی، اخذ آمارها و لیست‌های مورد نیاز کشورهای منطقه به نیروی کار به کمک وزارت کارو امور اجتماعی و حمایت از کاریابی‌های قوی به صورت تشویق از اهم برنامه‌های حوزه اعزام نیروی کار است.

هاشمی پور گفت: شرکت‌های کاریابی‌ بدون مجوز و غیر قانونی در 2 سال گذشته افزایش یافته است و تصریح کرد: این گونه موسسات بدون داشتن پروانه فعالیت به همراه گروه‌های قاچاق نیروی کار به خارج از کشور به امر تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده در برنامه چهارم توسعه برای اعزام نیروی کار لطمه می‌زنند.

وی ادامه داد: ما برنامه مطالعه و اعزام نیروهای فنی و ساختمانی، گروه پزشکی و کادر پروازی به کشورهای عمان، امارات و آذربایجان را در بهار 87 در دستور کار داریم.

رئیس انجمن صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های بین‌المللی سراسر کشور افزود: ارتقاء سطح مهارت و دانش داوطلبین اعزام به خارج از کشور از برنامه‌هایی است که با همکاری وزارت علوم، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و موسسه کار و تامین اجتماعی در دست هماهنگی داریم.

هاشمی پور همچنین از تلاش وزارت امور خارجه و وزارت کار و امور اجتماعی در گنجاندن بندی در تفاهم نامه‌ها با کشورهای مختلف تحت عنوان همکاری در زمینه اعزام و تبادل نیروی کار به کشور طرف مقابل خبر داد و گفت: قرار است تا در جلسات با کشورهای خارجی نماینده‌ای از کاریابی‌ها در جلسات اتاق‌های بازرگانی، صنایع و دیگر مراجع رسمی حضور داشته باشد.

کد خبر 49170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز