مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

متخصص پزشکی اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه مقابله با انتشار ویروس کرونا را قرنطینه خانگی و فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد.

قرنطينه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نوذر نخعی گفت: مردم تا جایی که ممکن است در مکان‌های شلوغ حضور پیدا نکنند.  ماندن در منازل موجب قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا می‌شود بنابراین از مردم می‌خواهیم مدتی را در منازل خود بمانند و برای انجام اموری که می‌توان آنها را بعدا هم انجام داد از خانه‌ها خارج نشوند.

او اظهار کرد: بی توجهی به اصول بهداشتی و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی موجب انتشار ویروس کرونا می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: آرایشگاه‌های زنانه یکی از مکان‌های پرخطر در زمینه انتقال ویروس کرونا در جامعه به شمار می‌روند. انتظار می‌رود طی روزهای آینده روند بستری بیماران در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به کرونا افزایش پیدا کند.

او گفت: ۸۰ درصد افراد مبتلا به ویروس کرونا علائم خفیف دارند. رفتار این ویروس قابل پیش‌بینی نیست اما باید از تجربه کشور چین استفاده کرد.

نخعی ادامه داد: مردم برای نوروز ۹۹ در فکر سفرهای نوروزی نباشند. ماندن در خانه بهترین راه برای محافظت از خود و خانواده است. افراد در صورت داشتن علائمی مانند تب، سرفه، تنگی نفس، کوفتگی و درد عضلات با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: کرونا ابتدا با تب‌های بالا آغاز می‌شود و با سرفه‌های خشک و در نهایت کوفتگی و درد عضلانی و تنگی نفس ادامه پیدا می‌کند. علائم بیماری کووید ۱۹ شبیه بیماری‌های حساسیت، سرماخوردگی و آنفلوآنزاست، با این تفاوت که در این بیماری آب‌ریزش بینی کم است ضمن آن‌که مانند آنفلوآنزا که ناگهانی به سراغ افراد می‌آِید، علائم این بیماری کم کم و طی چند ساعت و یا چند روز در فرد ظاهر می‌شود.

کد خبر 491663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha