رئیس پلیس فتا استان مرکزی از شناسایی و دستگیری ۳ نفر از عوامل انتشار تصاویر جعلی اخبار کرونا ویروس در تحقیقات کارشناسان پلیس فتای استان خبر داد.

پلیس فتا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ احسان آنقی در این باره گفت: در فرآیند پایش و رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، ۳ نفر از افرادی که در شبکه‌های اجتماعی به انتشار تصاویر و کلیپ‌های غیر واقعی و مطالب جعلی در خصوص ویروس کرونا اقدام کرده بودند، شناسایی شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر خلاف واقع و کذب بودن این مطالب و ایجاد نگرانی برای شهروندان گفت: اقدام این افراد از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی است که در هماهنگی با مقام قضایی افراد مورد نظر در دو شهرستان استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: از عموم هموطنان انتظار می‌رود، برای اطلاع از صحت و سقم اخبار به خبرگزاری‌های معتبر و روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان‌های مرتبط با این موضوع مراجعه‌کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آنها خودداری کنند.

آنقی با بیان اینکه انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم و مجرمان قابل مجازات هستند، افزود: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

کد خبر 491659
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha