سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

فرماندار ویژه طبس گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) و باغ گلشن طبس تا اطلاع ثانوی تعطیل است و پذیرش گردشگر و مسافر نخواهیم داشت.

گردشگری طبس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جواد فلاحی روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند درباره مصوبات ستاد استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: همچنین از امروز تمامی مهمانسراهای ادارات، ستادهای اسکان فرهنگیان، خانه معلم و اقامتگاه‌ها تعطیل است و برپایی چادر در میادین، پارک‌ها و کمپ‌های گردشگری نیز ممنوع است و اجازه برپایی چادر را نخواهیم داد.

وی از راه‌اندازی چهار ایستگاه مراقبت در محورهای مواصلاتی شهرستان طبس و ورودی به استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها در دیگ رستم از سمت کرمان، تپه طاق از ورودی خراسان رضوی، مسجد شکر از ورودی یزد و سه راهی جعفری از ورودی اصفهان جانمایی می‌شود.  

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با بیان این‌که در این ایستگاه‌ها تذکرات لازم به هموطنان درخصوص مسایل پیشگیری داده می‌شود افزود: خودروهای سواری‌، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها تا خروجی استان حق توقف نخواهند داشت و فقط در مکان‌های مشخص شده، می‌توانند توقف کنند.  

وی بیان کرد: مناطق هدف گردشگری از جمله کال جنی، آبگرم مرتضی‌علی و دیگ رستم نیز تعطیل است و برخی اقامتگاه‌های بوم‌گردی توسط اشخاص سرمایه‌گذار با نصب بنر تعطیل شده که پذیرش میهمان نخواهند داشت.

فلاحی گفت: فعالیت منازل شخصی که تاکنون به گردشگران اجاره می‌شده نیز ممنوع است و در راستای پیشگیری از ویروس کرونا با هر موردی که در شهر یا روستا مشاهده شود برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: مرسوم بود کامیون‌هایی دور میدان امامزاده توقف داشتند اما اکنون هیچ کامیونی جز کامیون‌های حامل سوخت یا مواد فاسد شدنی اجازه نخواهند داشت، وارد شهر شوند.

وی افزود: براساس یافته‌های علمی برای مبارزه با ویروس تنها راه موثر، اقدام و بسیج همگانی و حمایت مردم است که باید توجه داشته باشند و در خانه بمانند لذا باید شهروندان خریدهای غیرضروری را منتفی بدانند و تنها راهی که می‌تواند چرخه انتقال ویروس کرونا را قطع کند ماندن در منازل است که باید جدی گرفته شود.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت در روز سه‌شنبه بیستم اسفند به ۵۱ نفر رسید.  

این تعداد تا ساعت ۱۴ دیروز ۳۷ نفر بود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

کد خبر 491439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha