معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در هشت استان از جمله تهران و تمامی شهرهای جدید از صبح فردا ۲۱ اسفند آغاز می‌شود گفت: سعی می‌کنیم اسامی افراد واجد شرایط مرحله دوم را ظرف ۴۵ روز کاری اعلام کنیم.

محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: فاز سوم از مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان تهران و ۸ استان دیگر باقی‌مانده و همچنین تمامی شهرهای جدید انجام می‌شود.

وی افزود: متقاضیان استان تهران از ۱۰ صبح روز چهارشنبه (۲۱ اسفندماه) تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (۲۲ اسفندماه ۱۳۹۸) فرصت دارند برای نام‌نویسی اقدام کنند. با اتمام این مرحله نام‌نویسی در تمامی استان‌ها به پایان می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پس از این مرحله تلاش می‌کنیم اسامی افراد واجد شرایط را ظرف ۴۵ روز کاری اعلام کنیم. طبیعتاً با توجه به ۱۵ روز تعطیلات نوروز ممکن است این زمان ۴۵ روزه مقداری بیشتر شود اما سعی داریم حدود همین مدت اسامی افراد واجد شرایط را اعلام کنیم.

محمودزاده با بیان اینکه افراد بر اساس شروط پنج‌گانه از جمله نداشتن مالکیت از سال ۱۳۸۴ تاکنون، عدم برخورداری از زمین و مسکن دولتی بعد از انقلاب و سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا پالایش می‌شوند، تاکید کرد: هیچ شروطی در این مرحله اضافه نشده اما به دلیل اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تعداد ثبت‌نام‌ها بسیار بیش از ظرفیت ۲۰۰ هزار واحدی این مرحله باشد، بعضی آیتم‌ها از جمله سن سرپرست خانوار، تعداد افراد تحت تکفل و زمان ازدواج را در پایش نهایی مورد لحاظ قرار می‌دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در آینده نیز ثبت نام مسکن ملی انجام شود گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی ادامه روند کنونی و ایجاد یک شرایط پایدار برای تولید و عرضه مسکن است. بر این اساس با توجه به تقاضای مناطق، مشروط به داشتن امکانات و تامین زمین، افزایش ظرفیت در تمامی استان‌ها امکان‌پذیر است و وزارت راه و شهرسازی از تمامی امکانات و توانایی خود برای این منظور استفاده می‌کند.

طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. عملیات اجرایی این برنامه از دی ماه سال ۱۳۹۷ در بعضی از مناطق شروع و شهریورماه ۱۳۹۸ رسماً توسط حسن روحانی رئیس جمهوری آغاز شد. متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای ثبت نام باید به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir مراجعه کنند.

کد خبر 491436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha