سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: اکنون تهدید همه‌گیری کروناویروس «بسیار واقعی» است.

سازمان بهداشت جهاني، 833

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت این نگرانی که تهدید شیوع کروناویروس در حال تبدیل شدن به یک بیماری همه‌گیر است «بسیار واقعی» است.

«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: این ویروس در بسیاری از کشورها اثر و نشانه‌ای از خود برجا گذاشته و به این مفهوم است که خطر همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ رو به افزایش است. با این حال او اطمینان داد که این اولین اپیدمی در تاریخ است که می‌تواند کنترل شود و ما در مبارزه با این ویروس از هیچ چیز فرو گذار نخواهیم کرد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از دولت‌های درگیر با کروناویروس درخواست کرد که بر مهار و کاهش شیوع این ویروس تمرکز داشته باشند. او تاکید کرد: حتی اگر این بیماری به یک اپیدمی تبدیل شود نیز می‌توانیم آن را کنترل کنیم. ما باید به یاد داشته باشیم که با یک اقدام سریع و سرنوشت‌ساز می‌توانیم سرعت آن را کاهش دهیم و از ابتلای افراد جدید جلوگیری کنیم.

او همچنین به این نکته مثبت اشاره کرد که بیشتر مبتلایان بهبود یافته‌اند و از ۸۰ هزار مورد گزارش شده در چین که کانون این بیماری همه‌گیر بود، بیش از ۷۰ درصد از مبتلایان درمان شده‌اند.

کروناویروس عامل بیماری کووید-۹ که در ماه دسامبر در چین پدیدار شد تا کنون به پنج قاره راه یافته و زندگی اقتصادی و اجتماعی بسیاری را در سراسر جهان مختل کرده است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین از کشورها خواست با این توجیه که این ویروس عمدتا افراد سالمند را هدف می‌گیرد در مقابل آن تسلیم نشوند زیرا در این صورت جهان «با یک فروپاشی اخلاقی» مواجه خواهد شد. او تاکید کرد که در این شرایط تک تک انسان‌ها اهمیت دارند.

به گزارش یورونیوز، مایکل رایان، مدیر اجرایی برنامه اضطراری سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: برخلاف آنفلوآنزا، ما می‌توانیم این ویروس را دفع و سرعت گسترش آن را کند کنیم.

کد خبر 491415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha