برخی از تولیدکنندگان قارچ خوراکی در چهارمحال و بختیاری اعلام می‌کنند، که محصول قارچ تولید شده در این استان در یک هفته گذشته با کاهش فروش و بی‌بازاری مواجه شده است.  

قارچ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، این تولیدکنندگان در استان چهارمحال و بختیاری می‌گویند، در یک هفته گذشته با شیوع ویروس کرونا در کشور، میزان فروش محصول قارچ خوراکی در این استان به شکل چشمگیری نسبت به گذشته کاهش یافته است.  

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: در پی‌شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار فروش، محصول قارچ دکمه‌ای تولید شده در این استان روی دست تولیدکنندگان مانده است.  

ابراهیم شیروانی سه‌شنبه ۲۰ اسفند، از تولید ۷ هزار و ۵۰۰ تن محصول قارچ دکمه‌ای در سال جاری خبر داد و افزود: این استان در تولید قارچ رتبه پنجم کشوری را کسب کرده است.  

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد قارچ تولیدی به استان‌های اصفهان و خوزستان ارسال می‌شود، که با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و کاهش حمل و نقل، بخش عمده‌ای از محصول قارچ تولیدی استان روی دست تولیدکنندگان مانده است.  

شیرانی، میزان اشتغال در زمینه تولید قارچ استان را ۷۵۰ نفر اعلام و گفت: از این تعداد ۱۵۰ نفر در مشاغل خانگی و ۶۰۰ نفر نیز در واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند.  

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، توسعه کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای را ازسیاست‌های وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: ۳۰ واحد صنعتی و ۱۵۰ واحد تولید خانگی در خصوص تولید قارچ دکمه‌ای فعال است.  

شیرانی افزود: روستای 'قلعه ممکا' چهارمحال و بختیاری به عنوان دهکده پرورش قارچ کشور از مهمترین مراکز تولید قارچ استان است.  

به گفته وی، با فعال‌سازی ۱۵۰ واحد تولید قارچ خانگی در مناطق روستایی و شهری در دولت تدبیر و امید، افزون بر یکهزار تن قارچ دکمه‌ای تولیدی استان به صورت خانگی تولید شد.  

بر اساس آخرین وضعیت استان در خصوص شیوع ویروس کرونا، ۳ نفر در استان تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.  

تاکنون ۱۷۸ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در این استان شناسایی شده است که از این تعداد تاکنون آزمایش ۲۶ نفر مثبت اعلام شده است و ۳ نفر قربانی این ویروس شده‌اند.  

از تعداد بیماران مشکوک ۱۰۹ نفر ترخیص شده و هم اینک ۶۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.  

با فعال شدن آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در استان، نتیجه نمونه‌گیری ظرف ۲۴ ساعت اعلام می‌شود.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری می‌گوید: روند شناسایی بیماران مشکوک به ویروس کرونا اگرچه نسبت به هفته ابتدایی از شدت بیشتری برخوردار شده اما همچنان نسبت به متعارف کشور از وضعیت بهتری برخوردار هستیم.  

مجید شیرانی خاطرنشان کرد: تلاش شده تا با اجرای تمهیدات لازم چرخه انتشار ویروس کرونا در استان محدود شود، اما همچنان از مردم تقاضا می‌شود که در صورت نداشتن کار غیرضروری از خانه‌های خود خارج نشوند.  

کد خبر 491232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha