شاخص‌های سهام در آمریکا روز دوشنبه ۱۹ اسفند در واکنش به جنگ قیمت نفت میان عربستان سعودی و روسیه در آغاز گشایش بازار بیش از ۷ درصد سقوط کردند و معاملات در نیویورک برای مدتی متوقف شد.

Market collapse

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی  در واکنش به چشم‌انداز رکود اقتصادی به علت انتشار ویروس کرونا و افت شدید قیمت نفت به علت اختلاف عربستان سعودی و روسیه که به جنگ قیمت انجامیده است، در آغاز معاملات سهام میانگین صنعتی داو جونز  بییش از ۲۰۰۰ واحد پایین آمد و شاخص میانگین سهام S&P 500  تا ۷.۲ درصد سقوط کرد.

سقوط شدید قیمت سهام باعث شد دادوستد در نیویورک برای ۱۵ دقیقه متوقف شود.

این کاهش شدید پس از هفته‌ای از نوسانات شدید در بازار سهام آمریکا رخ می‌دهد که در آن طول چهار روز پشت سرهم شاخص S&P 500 بیش از ۲.۵ درصد افت کرد.

با اینکه افت قیمت سهام روز دوشنبه شدید بود، اما هنوز در آن حد نیست که به بدترین ۲۰ روز برای شاخص S&P 500 برسد.

سرمایه‌گذاران در رویاروی با نگرانی‌ها درباره مختل شدن زنجیره عرضه کالاها در جهان و احتمال رکود اقتصاد جهانی به دنبال سرمایه‌های امن‌تر رفتند. هجوم خریداران اوراق قرضه دولتی آمریکا باعث شد میزان بهره ۱۰ ساله اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری برای نخستین بار به زیر ۰.۵ درصد برسد و میزان بهره ۳۰ ساله آنها به زیر یک درصد سقوط کند.

عربستان سعودی در چرخشی ۱۸۰ درجه نسبت به تلاش‌های پیشین برای حمایت از بازار نفت در زمانه کاهش تقاضای جهانی نفت به علت شیوع ویروس کورونا، قیمت رسمی نفت خامش را برای ماه آوریل کاهش داد. این اقدام که پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات اوپک در روز جمعه رخ می‌دهد، به این پیش‌بینی‌ها انجامیده است که قیمت نفت امسال تا ۲۰ دلار به ازای هر بشکه سقوط خواهد کرد.

کد خبر 490973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    جالبه که در همین شرایط کارخانه های نیمه تعطیل و ورشکسته ما ارزش سهامشون هر روز هزار واحد هزار واحد رشد میکند!!!!!