دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

دوره دهم جشنواره فیلم پکن طبق اعلام رسمی دولت چین تعطیل شد.

جشنواره فیلم پکن

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر نوشت: مسئولان برگزاری جشنواره فیلم پکن که امسال دهمین سال برگزاری خود را تجربه می‌کند اعلام کردند تاریخ جدید برگزاری جشنواره در هفته‌ها و ماه‌های آینده و با توجه به شرایط کنترل شیوع ویروس کرونا اعلام خواهد شد. 

در بیانیه کمیته برگزاری جشنواره فیلم پکن که شب گذشته (جمعه شب) منتشر شد آمده است: "در  راستای همکاری با تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مقطع کنونی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پکن که قرار بود اواخر ماه آوریل در پایتخت چین برگزار شود به سبب حفظ سلامت و ایمنی میهمانان جشنواره، مخاطبان، رسانه‌ها و عموم مردم و همچنین بر اساس پیشنهاد اداره ارشاد جشنواره، اسپانسرها و متخصصین در حوزه‌ها مختلف به زمان دیگری موکول می‌شود". 

با توجه به تمهیدات جدی و ستختگیرانه دولت چین برای مهار ویروس کرونا از جمله قرنطینه ۶۰ میلیون نفر از ساکنان استان هوبی، تاخیر در برگزاری جشنواره سینمایی در پایتخت چین غیرقابل پیش‌بینی نبود. بخش عمده ای از سینماهای چین  شامل ۷۰ هزار سالن نمایش همچنان غیرفعال هستند. 

اگرچه چین توانسته تا حد زیادی شیوع ویروس کرونا را کنترل کند و آمار روزانه ابتلا را از دو هزار نفر به ۹۹ نفر (روز شنبه) رسانده است اما بسیاری از متخصصان سینمایی انتظار حضور پررنگ مخاطبان را به سینماهای چین تا اواخر آوریل و یا اوایل ماه می در بهترین حالت ممکن پیش‌بینی نمی‌کنند. 

تعویق جشنواره فیلم پکن در ادامه رویداهای سینمایی دیگری چون جشنواره مستند تسالونیکی در یونان، جشنواره فیلم هنگ‌کنگ، جشنواره فیلم «شرق دور» در ایتالیا، اولین جشنواره فیلم «دریای سرخ» در عربستان سعودی، MipTV که بازار محصولات تلویزیونی در کن، سومین دوره جشنواره سریال‌های تلویزیونی (CannesSeries) در فرانسه، بیست و هفتمین جشنواره فیلم جنوب از جنوب غربی آستین در کشور آمریکا (SXSW) و ... به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاریخ برگزاری خود را در سال جاری تغییر داده‌اند. 

کد خبر 490886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha