مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان قم تاکنون ۷۰۰ بسته بهداشتی در بین خانواده معظم شهدا و ایثارگران قم توزیع شده است.

توزیع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: در ۲۰ روز گذشته که از آغاز شناسایی بیماری کرونا می‌گذرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ضمن برگزاری ستاد پیشگیری، برای ایجاد آرامش در بین جامعه هدف، ملزومات بهداشتی را با هدف پیشگیری و رعایت مسائل بهداشتی تهیه، بسته بندی و توزیع کرده است.

وی ادامه داد: کار آماده سازی بسته‌های بهداشتی در اقدامی جهادی با حضور رؤسای مناطق و کارکنان مناطق و ستاد در شرایط کاملاً بهداشتی حتی در روزهای تعطیل و عصرها انجام و در منازل جامعه هدف توزیع شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم اضافه کرد: در این طرح گروه اول جانبازان شیمیایی شدید و متوسط و ۷۰ درصد به دلیل شرایط خاص مجروحیت و گروه دوم والدین و همسران شهدا به دلیل کهولت سن در اولویت قرار داشتند که کار توزیع بسته‌های بهداشتی در بین گروه اول به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: بسته‌های بهداشتی همزمان توسط هفت اکیپ‌ها متشکل از کارکنان بنیاد در مناطق یک و ۲ و ستاد بسته بندی و توزیع می‌شود.

حجت الاسلام هنرمند افزود: علاوه بر جامعه هدف مذکور سایر اقشار ایثارگری شامل افراد بالای ۶۰ سال نیز در مراحل بعدی و پس از تکمیل مرحله اول و دوم در این طرح قرار می‌گیرند.

وی اشاره کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس و تقاضای بالا برای تأمین ماسک و ژل ضد عفونی این بسته‌ها به صورت محدود و سهمیه بندی توزیع می‌شود لذا تأمین آن برای جامعه هدف با زحمت همراه بوده لذا بنیاد راسا در این خصوص اقدام کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم اضافه کرد: در راستای ارتقای سطح آگاهی جامعه هدف، رعایت نکات بهداشتی، اجتناب از حضور در تجمعات، پیشگیری و مراقبت همچنین در این مدت در هفت نوبت حدود ۱۰ هزار پیامک برای جامعه هدف ایثارگر ارسال شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرای طرح پایش سلامت جامعه هدف و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در این ایام صورت گرفت.

حجت الاسلام هنرمند گفت: طرح پایش سلامت به منظور حفظ و ارتقای سلامت ویژه جامعه هدف در طول سال با حضور پزشک در منازل والدین شهدا و جانبازان انجام می‌شود. این طرح ویژه کارکنان بنیاد در پایان هر سال صورت می‌گیرد.

کد خبر 490820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha