وزیر کشور دولت عربستان سعودی در تلاش برای پایش ویروس کرونا در این کشور از قرنطینه شدن منطقه شیعه‌نشین قطیف در شرق کشور و منع رفت و آمد هوایی و دریایی به ۹ کشور خبر داد.

زيارت كعبه در دوران شيوع كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اف‌پی، قرنطینه کامل مناطق شرقی عربستان نخستین اقدام عملی کشورهای حوزه خلیج فارس برای مبارزه با گسترش ویروس کروناست؛ جایی که دست‌کم ۲۳۰ مورد بیمار کرونامثبت گزارش شده و فقط ۱۱ مورد آن در منطقه قطیف عربستان بوده است. مقام‌های بهداشتی حوزه خلیج فارس مدعی‌اند بسیاری از افراد مبتلا به کرونا برای زیارت کردن بقاع متبرک به ایران سفر کرده‌اند؛ ادعایی که هنوز ثابت نشده است.

وزیر کشور عربستان با انتشار یک بیانیه در خبرگزاری رسمی سعودی SPA اعلام کرد با توجه به دیده شدن ۱۱ مورد کرونامثبت در قطیف، ورود به این منطقه و خروج از آن به شکل موقت محدود می‌شود. جز موارد بسیار ضروری از جمله مراجعه کردن به داروخانه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت، شهروندان نباید از خانه‌ها خارج شوند و مدارس، دانشگاه‌ها و شرکت‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی هم تا اطلاع ثانوی فعالیت نمی‌کنند.

قطیف از مهم‌ترین شهرهای عربستان در حوزه صدور نفت است و مقام‌های امنیتی سعودی نگرانند قرنطینه کامل آن به نارضایتی شهروندان شیعه از عملکرد مسئولان و افزایش ناآرامی‌ها بینجامد. گفته می‌شود از چهار مورد بیمار کرونامثبت در روز دوشنبه، سه مورد مربوط به کسانی بوده که با یک مسافر بازگشته از ایران (از راه امارات) تماس داشته‌اند و یک بیمار دیگر شهروندی آمریکایی است که تازگی‌ها به ایتالیا و فیلیپین سفر کرده بود.

حکومت عربستان مسافرت شهروندان خود را به ۹ کشور امارات، کویت، بحرین، لبنان، سوریه، کره جنوبی، مصر، ایتالیا و عراق ممنوع کرده و اجازه وارد شدن به خاک خود را به مسافران از مبداء این کشورها نمی‌دهد. ریاض اعلام کرد همه مدرسه‌ها و دانشگاه‌های خصوصی و دولتی در سراسر این کشور از روز دوشنبه تعطیل است و فعالیت‌های آموزشی و قرآنی هم تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

کد خبر 490811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha