دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

ارزش سهام شرکت نفتی آرامکوی سعودی در پی اقدام این شرکت در کاهش بی‌سابقه قیمت فروش رسمی و برنامه افزایش تولید، در زمان گشایش معاملات روز دوشنبه ۱۰ درصد سقوط کرد.

آرامکو - عربستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ارزش سهام آرامکو ۲۷ ریال معادل ۷.۲۰ دلار معامله شد که ۱۵.۶ درصد کمتر از قیمت ۳۲ ریال در زمان آغاز عرضه اولیه عمومی در دسامبر گذشته بود. ارزش سهام این شرکت روز یکشنبه با ۶.۲ درصد کاهش، به ۳۰.۸۵ ریال سعودی معادل ۸.۲۲ دلار رسیده بود.

شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی با فروش ۱.۷ درصد سهم خود در زمان عرضه اولیه عمومی ۲۹.۴ میلیارد دلار تهیه کرده بود که بزرگترین عرضه اولیه عمومی جهان بود و ارزش این شرکت را به ۱.۷ تریلیون دلار رسانده بود.

سهام بازار عربستان سعودی هم در ابتدای معاملات ۹.۱۱ درصد سقوط کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آرامکو در پی شکست مذاکرات اوپک و روسیه درباره کاهش بیشتر تولید نفت، قیمت فروش نفت خود را بیشترین میزان در ۲۰ سال اخیر کاهش داد و تخفیف‌های کم سابقه‌ای به خریداران آسیا، اروپا و آمریکا عرضه کرد تا پالایشگاه‌ها را به خرید نفت سعودی به جای نفت دیگران تشویق کند. همچنین به طور محرمانه به برخی از فعالان بازار اعلام کرد که می‌تواند در صورت نیاز، تولیدش را افزایش دهد و حتی ۱۲ میلیون بشکه در روز نفت تولید کند.

کد خبر 490758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha