مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

فرماندار شهرستان ورامین گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و اختصاص اعتبارات مورد نیاز، آب سد ماملو به ورامین رسید و مردم این شهرستان از این پس، از آب سالم و بهداشتی تصفیه‌خانه هفتم تهران برخوردار می‌شوند.

سد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین کاغذلو افزود: آب شرب سالم و بهداشتی مورد نیاز شهرستان ورامین تهران از منابع آب زیرزمینی و با بهره‌گیری از ۳۲ حلقه چاه در شهر ورامین، ۱۲ حلقه چاه در منطقه خیرآباد و ۴ حلقه چاه در شهر جوادآباد تأمین می‌شود.

وی گفت: حقابه شرکت آب و فاضلاب جنوب‌شرقی استان تهران از سد ماملو، ۳۰ میلیون متر مکعب در سال است که ۱۵ میلیون مترمکعب آب به شهرستان پاکدشت و شهرهای اطراف و ۱۵ میلیون مترمکعب به شهرستان ورامین و قرچک اختصاص دارد.

فرماندار ورامین گفت: برای تأمین آب شرب شهروندان ورامین از آب سد ماملو اجرای شبکه انتقال در دستور کار شرکت آب و فاضلاب جنوب‌شرقی قرار گرفت و با اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در ابتدای امسال، عملیات اجرایی آن به پایان رسید.  هم اکنون آب سالم و بهداشتی تصفیه خانه هفتم تهران واقع در سد ماملو به این شهرستان رسیده است.

به گفته کاغذلو، عملیات انتقال آب سد ماملو به شهرستان ورامین با اجرای ۲۲ کیلومتر لوله‌گذاری چدن داکتیل در اقطار ۶۰۰، ۹۰۰ و ۱۲۰۰ میلی‌متری اجرا شده است.

وی افزود: با تخصیص حقابه ورامین از آب سد ماملو، از میزان برداشت آب‌های زیرزمینی که مهم‌ترین عامل در ایجاد پدیده فرونشست زمین در این منطقه است، کاسته خواهد شد.

فاز دوم تصفیه خانه هفتم تهران در سد ماملو، هشتم بهمن‌ماه امسال با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 490713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha