با توجه به سیر صعودی موارد مثبت کرونا در کرمان مسافرت به این استان ممنوع شد و بزرگترین استان کشور تا پایان اپیدمی کرونا از پذیرش مسافران معذور است.

کرمان

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از مهر، هر چند استان کرمان هفت اثر ثبت جهانی را در خود جای داده و در سال‌های اخیر از جمله مقاصد اصلی سفر بوده است، اما در سالجاری با توجه به حساسیت‌های بهداشتی، مسئولان استان اعلام کرده‌اند از پذیرش هر گونه مسافر در کرمان معذور هستیم.

با توجه به استقرار اکیپ‌های ویژه در ورودی‌های استان کرمان از حضور مسافران به کرمان ممانعت می‌شود. تمامی مسافران تب سنجی می‌شوند و افراد مشکوک به کرونا در مبادی استان بلافاصله در همان شهرستان قرنطینه می‌شوند.

به هتل‌ها و مسافرخانه‌ها همچنین اقامتگاه‌های عمومی و بومگردی استان کرمان تاکید شده از پذیرش مسافران خودداری کنند. بقاع متبرکه و زائرسراها نیز هیچ خدماتی به مسافران ارائه نمی‌کنند.

در روزهای آینده و ایام نوروز هم مسافران اجازه نصب چادر در بوستان‌های شهر کرمان را ندارند.

ارگ بم تعطیل است

فرماندار بم گفت: در ایام نوروز ارگ بم تعطیل خواهد بود و هیچ برنامه‌ای برای پذیرایی از مسافران نوروزی وجود ندارد.

هادی شهسوارپور بیان کرد: تمامی هتل‌ها، مدارس و مهمانسراها تعطیل خواهند بود و از مسافران می‌خواهیم به شهرستان بم سفر نکنند.

وی همچنین از مردم شهرستان بم نیز خواست از برگزاری هر گونه تجمع به هر دلیلی خودداری کنند.

تعطیلی بازار

در برخی از شهرستان‌های استان کرمان از جمله رفسنجان بازار شهر به مدت 3 روز تعطیل و از بازاریان نیز خواسته شده در راستای اجرای طرح ضدعفونی راسته بازار کرمان مغازه‌ها را تعطیل کنند.

«یوسف جعفری»، رئیس اتاق اصناف کرمان در این خصوص گفت: بازار مظفری، طلافروشان،  کفاش‌ها،  مسگرها، قدمگاه، خیابان باقدرت و خیابان امام(ره) بخشی از قسمت‌هایی است که مورد ضد عفونی قرار می‌گیرد و کسبه از بازگشایی محل کسب خوداری کنند.

هیچ گونه پذیرش مسافر نیز در مدارس استان کرمان انجام نمی‌شود. همچنین بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان که به تمامی مشاوران املاک ابلاغ شده اجاره خانه به افراد غیربومی به هر دلیلی ممنوع است.

اولویت تأمین نیاز مراکز درمانی

استاندار کرمان نیز در خصوص آخرین وضعیت کرمان و کمبود ماسک و مواد ضدعفونی گفت: چند کارخانه در کرمان در حال ساخت و توزیع مواد ضدعفونی در استان کرمان هستند اما به دلیل تقاضای بالا مشکلاتی در این زمینه وجود دارد؛ ضمن اینکه اولویت ما تأمین نیاز مراکز درمانی است.

«محمدجواد فدایی» افزود: از مردم می‌خواهیم از هر گونه تردد غیر ضروری در روزهای پیش رو خودداری کنند تا در معرض ابتلا به کرونا قرار نگیرند.

وی اضافه کرد: خرید شب عید و دید و بازدید در ایام نوروز باید به بعد از اپیدمی کرونا موکول شود.

فدایی بیان کرد: از تمام امکانات موجود برای کنترل ویروس استفاده می‌کنیم، اما اگر مردم نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت نکنند شاهد افزایش شیوع در استان خواهیم بود.

کد خبر 490596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha