امام جمعه یزد بر ضرورت بهره‌گیری بیشتر از فرصت‌های ماه رجب در ارتباط با معارف الهی تاکید کرد و گفت: حال که نماز جمعه یا جماعات و اعتکاف و سفرها بنا بر ضرورت امکان ندارد، توکل به خدا، اعتماد به حق و دعا را نباید فراموش کرد که شفا دهنده اصلی خداست.

ناصري امام جمعه يزد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، متن اطلاعیه آیت الله محمدرضا ناصری یزدی که در تارنمای دفتر نماینده ولی فقیه در استان منتشر شده به این شرح است:

عبادت، نماز و دعای در کنار هم، یاد خدا بودن، تفکر در عظمت و قدرت خداوند که یک ویروس که در زیر میکروسکوپ باید چندین برابر شود تا بتوان آن را دید، وقتی مأموریت پیدا کند عالم را با تمام قدرت ظاهریش به هم می ریزد و جمعیت را متفرق می‌کند، همه را در خانه حبس می کند، حتی مستکبرین به قول خودشان چند روز جرأت نمی کنند دست به صورتشان بزنند، عجز و ناتوانی از این بیشتر؟!

بیایید به عظمت و قدرت خداوند فکر کنیم و پناه ببریم مخالفت خدا را نکنیم، گرفتار فرهنگ های غلط انسان های بیمار و ضعیف بی دین غربی و غیره، صهیونیسم‌های ضد بشر نشویم. در زندگی دنیوی غرق نشویم، فکر آخرت و زندگی ابدی هم باشیم. 

دعای یا من ارجوه لکل خیر در دعا امید است، آینده نگری می‌کند. ای خدایی که امید داریم همه خوبی ها را به من بدهی و همه بدی ها را از من دور کنی تو عاشق ما هستی.

ای کسی که بزرگی می کند نعمت های زیاد را در مقابل عمل کم من می دهی تو همانی که خواسته من را می دهی، اگر دعا کنم و اگر هم دعا نکرده و نخواسته ام به من دادی و حال که به تو عارف نبودم و به تو توجه نکرده ام با مهربانی و نوازش و رحمت تو است که همه این نعمت ها را عنایت می کنی. 

حال که چنین است با این منوال به من همه خیر دنیا را عنایت کن و همه شرهای دنیا و آخرت را بردار. ببینید که همه اش امید و عنایت و لطف است.

 به فکر تجدید دوباره ارتباط با خدا و توبه به درگاه او راهنمایی و شفاء را از او بخواهیم. ایمان خود را تقویت و به عظمت و قدرت و لطف و مهربانی او نعمت هایی که به ما داده است فکر کنیم، شکرگزار باشیم، تقوا پیشه کنیم و امیدوار.

توسل به عنایت ائمه معصومین در این ایام به خصوص یاد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و امیرالمؤمنین علیه السلام. اگر هر کدام قدرت داریم روزه بگیریم و در روز نیمه رجب دعای ام داوود را به جا آوریم که اثر عجیبی دارد. 

امید است بزودی با دعای همه شما و امام زمان این مشکل رفع شود و همگی در نماز جمعه هرچه باشکوه تر و در مساجد و اجتماعات دینی بهتر در کنارهم باشیم.

کد خبر 490518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Aa IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 0
    خدا طول عم با عزت به ایشان بدهد
  • امین TR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 0
    درود بر شرف و میهن پرستی شما جناب آیت الله محمدرضا ناصری یزدی