چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

گروه سیاسی: غیبت غیرموجه 21 نماینده، باعث شد تا غلامعلی حداد عادل ضمن تشکر از نمایندگانی که در مجلس حضور یافته‌اند، جلسه علنی را تعطیل اعلام کند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که از زمان آغاز به کار فعالیت مجلس در سال جدید، موضوع حد نصاب که رئیس مجلس از آن به‌عنوان یک بیماری یاد می‌کند، بارها باعث به تاخیر افتادن کار مجلس یا تعطیلی زودتر از موعد جلسه علنی شده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس دیروز در گفت‌وگو با همشهری در تحلیل دلایل غیبت نمایندگان اظهار داشت: حدود 40 نفر از نمایندگان مجلس هفتم به دور دوم انتخابات مجلس هشتم راه یافته‌اند. این تعداد برای حضور در رقابت انتخاباتی ناگزیر به گرفتن مرخصی هستند و تعداد دیگری از نمایندگان نیز به‌دلیل شرکت در کنفرانس بین المجالس که در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود، در جلسه علنی دیروز حاضر نبودند.

محسن کوهکن ادامه داد: با این وجود طبق محاسبات هیات رئیسه، مجلس می‌توانست به حد نصاب خود رسیده و تشکیل جلسه دهد ولی غیبت 21 نماینده باعث شد که این اتفاق رخ ندهد.  این در حالی است که حمید رضا حاجی بابایی دیگر عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا گفت که از قبل پیش‌بینی می‌کردیم که نتوانیم برای شروع جلسه علنی امروز به عدد برسیم.

حسین نجابت، دیگر عضو هیات رئیسه مجلس نیز بیماری و مرخصی استعلاجی برخی  نمایندگان را نیز دلیلی بر لغو جلسه علنی دیروز مجلس دانست و در این باره به همشهری گفت: به غیراز نمایندگانی که به مرحله دوم انتخابات مجلس راه یافته‌اند و نمایندگانی که در اجلاس بین المجالس حضور یافته اند، اگر سایر نمایندگان در مجلس حضور می‌یافتند جلسه علنی به نصاب می‌رسید. 

وی درباره این شائبه عام که نمایندگان بازمانده از مجلس هشتم دیگر در جلسات علنی مجلس شرکت نمی‌کنند، تصریح کرد: این مسئله به وجدان کاری نمایندگان برمی‌گردد. اگر نمایندگانی به خاطر اینکه به مجلس هشتم راه نیافته‌اند برای حضور در جلسات علنی مجلس هفتم احساس وظیفه نمی‌کنند باید بگوییم مردم به درستی آنها را برای مجلس هشتم فاقد صلاحیت دانسته‌اند.  روز سه‌شنبه نیز جلسه علنی مجلس به‌دلیل غیبت و تاخیر نمایندگان 50 دقیقه دیرتر از موعد برگزار و 20 دقیقه زودتر تعطیل شد.

کد خبر 49051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز