چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین همایش غذای حلال با هدف بررسی وضعیت برند حلال در ایران و کشورهای مختلف، تجارت کالاهای این برند درسطح بین المللی و راهکارهای دستیابی به پروتکل‌های واحد در کشورهای اسلامی برای استفاده از یک نشان واحد در مرکز آموزش صنعت غذای تهران برگزار شد.

مدیرکل صادرات وزارت جهاد کشاورزی در این همایش گفت: سهم ایران در تجارت جهانی غذای حلال با توجه به امکانات و ظرفیت‌های کشورمان در تولید و فراوری این محصولات، مناسب نیست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شافعی نیا افزود: گردش مالی تجارت غذای حلال در سال 2006 در جهان اسلام 150 میلیارد دلار اعلام شده که سهم ایران با توجه به دارا بودن 5 تا 6درصد جمعیت جهان اسلام 320 میلیون دلار و بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به پیش بینی رسیدن گردش مالی تجارت غذای حلال به 500 میلیارد دلار در سال 2010 افزود: ظرفیت‌ها و امکانات خوبی در زمینه تولید و فراوری غذای حلال در کشور وجود دارد که می‌توان با بستر‌سازی مناسب و برنامه‌ریزی دقیق و صحیح در این بخش درآمدی همپایه درآمد نفتی برای کشور کسب کرد.

مدیرکل صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: برند یا کد حلال نه تنها مورد توجه کشورهای اسلامی بلکه به عنوان غذای سالم محبوبیت فراوانی در میان افراد غیر مسلمان نیز دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به امار و ارقام گردش مالی تجارت غذای حلال، فاصله زیادی با دیگر کشورهای فعال در این بخش داریم و تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی هدف دار به جایگاه در خور کشورمان در این عرصه دست یابیم.

مدیرکل صادرات وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر تدوین نظام نامه مشخص و کارشناسی برای تولید و فراوری غذای حلال در کشور گفت: تشکیل شورای سیاستگذاری متشکل از کارشناسان شرعی و علمی به تدوین این نظام نامه کمک می‌کند.

کد خبر 48970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز