عربستان سعودی پس از ممنوعیت هفته گذشته ورود اتباع خارجی برای انجام حج عمره شهروندان و دیگر ساکنان این کشور را هم از انجام این مراسم ممنوع کرد.

Mecca

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تایم پس از ورود ممنوعیت اتباع خارجی برای سفر به مکه و مدینه برای مراسم حج عمره به خاطر شیوع ویروس کورونا که در ۲۷ فوریه اعلام شد، هنوز زائرانی که از قبل وارد عربستان سعودی شده بودند، می‌توانستند برای انجام حج به مسجدالحرام در مکه بروند و نماز جماعت در اطراف کعبه با شمار حاضرانی بسیار کمتر از حد معمول برگزار می‌شد.

اما بیانیه‌ای روز چهارشنبه ۱۴ اسفند که خبرگزاری دولتی سعودی به نقل از یک مقام نام برده نشده در وزارت کشور عربستان منتشر کرد این ممنوعیت را گسترده‌تر می‌کند.

حدود ۷.۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ برای حج عمره که در طول سال انجام می‌شود، به عربستان سفر کردند.

هنوز روشن نیست که این ممنوعیت چگونه اعمال خواهد شد، اما دولت عربستان این ممنوعیت را «موقتی» اعلام کرده است. به نظر می‌رسد این ممنوعیت مسجد پیامبر در مدینه را هم در برگیرد.

عربستان روز چهارشنبه همچنین دومین مورد عفونت با ویروس کورونا را در این کشور در شخصی که از سفر به ایران از راه مرز با بحرین وارد این کشور شده بود، گزارش کرد. این شخص همراه نخستین مورد کورونا در عربستان بود که به همین طریق وارد این کشور شده بود. 

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد این مرد در بیمارستان در قرنطینه است و همه افرادی که با او در تماس بوده‌اند، از لحاظ عفونت با ویروس کورونا آزمایش شده‌اند.

کد خبر 489620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha