مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ۵۸ پرونده تخلف گرانفروشی و احتکار مربوط به اقلام پیشگیری از کرونا در این استان خبر داد.

پرونده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، براتعلی صالحی گفت: از ابتدای اسفندماه سال جاری تاکنون ۲۰۶ مورد بازرسی گشت‌های مشترک در سطح استان انجام شده که در این بازرسی‌ها ۲۰۰پرونده برای متخلفین محتکر و گران‌فروش تشکیل شده و بخش عمده این پرونده‌ها مربوط به اقلام پیشگیری از کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد پرونده تشکیل شده ۵۸ پرونده در رابطه با اقلام پیشگیری از بیماری کرونا بوده اظهارکرد: ۱۴ مورد از پرونده‌های تشکیل شده برای داروخانه‌ها، ۸ مورد برای لوازم پزشکی‌ها، ۵ مورد برای لوازم آرایشی‌ها و ۳۱ مورد برای میوه‌فروشان(لیموشیرین، زنجبیل و سیر) محتکر و گران‌فروش بوده‌است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این خصوص ۴ واحد صنفی پلمب شده که از این تعداد سه‌ واحد در یاسوج و یک واحد در شهرستان کهگیلویه بوده است.

صالحی با اشاره به طرح تسهیل کسب و کار نوروزی تصریح کرد: طرح ویژه نظارت بر تسهیل عرضه ملزومات بهداشتی و درمانی و اقلام پیشگیری از بیماری کرونا با هدف خدمات رسانی به مردم، تسهیل فضای کسب و کار، سالم سازی و ایجاد محیط امن اقتصادی در بازار شب عید، انجام هماهنگی برای پیشگیری از اخلال در بازار عرضه و تقاضا، برخورد بازدارنده با متخلفان اقتصادی بویژه توزیع عادلانه و منصفانه ملزومات بهداشتی و درمانی خاص بیماری کرونا همزمان با سراسر کشور در این استان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در برابر متخلفان اقتصادی، سالم سازی فضای کسب و کار، نظارت بر سیستم توزیع کالا و خدمات، حمایت از فضالی کسب و کار در برابر التهابات، پیشگیری از تخلفات حوزه کسب و کار بویژه ملزومات بهداشتی و درمانی بیماری کرونا و حضور موثر و استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان تعزیرات در برخورد با گرانفروشی و عرضه نکردن ملزومات بهداشتی و درمانی و سایر تخلفات احتمالی از دیگر اهداف این طرح است.

کد خبر 489509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha