چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از ویروس کرونا در این شهرستان گزارش و ثبت‌ نشده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ناصر بابایی اظهار کرد: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بستری به افراد احتمالی مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) پلدختر استان لرستان در نظر گرفته‌شده و این بیمارستان در حال آماده‌باش است.

وی افزود: از زمان شنیدن انتشار ویروس کرونا در سطح کشور و بروز نشانه‌های آن بلافاصله اقداماتی برای آمادگی هر چه‌بهتر مقابله با این بحران در شهرستان پلدختر در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: تمهیداتی اندیشیده شد که تمام سطوح پر تماس بیمارستان امام خمینی(ره)  به‌صورت روزانه با محلول HP گندزدایی شود.

وی افزود: همچنین برای کارکنان بخش‌های پرخطر نظیر اورژانس و جراحی مردان به‌اندازه کافی لباس مخصوص بیمارستان (گان) ایزولاسیون، دستکش،  ماسک n۹۵ و برای سایر بخش‌ها ماسک یک‌بارمصرف و مایع ضدعفونی‌کننده دست، تهیه و در اختیار افراد قرار داده‌شده است.

وی بیان کرد: این ویروس به‌طورمعمول می‌تواند با ایجاد مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی باعث بیماری شود، کرونا گرچه بسیار مسری و قابل‌گسترش است اما مردم با رعایت  بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه و پوشاندن دهان و بینی خود هنگام عطسه یا سرفه می‌توانند ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر اظهار کرد: رعایت نکات ساده بهداشتی بهترین راه پیشگیری از ابتلا و گسترش به کرونا است، افراد جامعه در صورت مشاهده علائم این ویروس شامل تب، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی و سرماخوردگی شدید به خانه‌های بهداشت مناطق برای انجام معاینات مراجعه کنند تا در صورت تشخیص علائم مشکوک به پزشک متخصص ارجاع شوند.

بابایی با اشاره به این‌که گوشت و تخم‌مرغ باید به‌طور کامل پخته شود افزود: راه‌های مهم پیشگیری از کرونا، پرهیز از روبوسی و دست دادن و حفظ فاصله یک متری با افراد دارای علائم سرماخوردگی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر تاکید کرد:چنانچه مردم به توصیه‌های پیشگیرانه این ویروس توجه کنند در کمترین زمان ممکن موفق به شکست کرونا خواهیم شد، زیرا شکست کرونا با همکاری و مشارکت مردم امکان‌پذیر است.

در مجموع ۱۸ نفر در لرستان به کرونا مبتلا شدند که سه نفر جان باختند و هشت نفر نیز از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

کد خبر 489491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha