رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی ایران از تدوین دستورالعمل حمایت‌های جامع تغذیه ای در بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان ها برای اولین بار در ایران در کشور خبر داد.

تغذیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جلال الدین میرزای رزاز رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی ایران اظهار کرد: از آنجا که در موج اول انتشار بیماری ناشی از ویروس کرونا آمار بیماران بستری در کشور به سرعت رو به فزونی گذاشت، تدوین دستورالعمل حمایت های تغذیه ای در بیماران بستری در اولویت قرار داده شد. متاسفانه تعداد زیادی از بیماران بستری در مقاطع مختلف درمان نیاز به انتقال به بخش های مراقبت ویژه ( ICU ) و لوله گذاری پیدا می کنند و در طول اقامت بیمار در بیمارستان به خصوص در ICU نیاز به حمایت های تغذیه ای دارند. تا بیمار دچار سوء تغذیه نشده و بتواند با افزایش کارآیی قدرت سیستم ایمنی با بیماری مقابله کند.

وی گفت: مجموعه این فعالیت ها در کنار هم باعث کوتاهتر شدن مدت زمان اقامت و بستری به بیمارستان، افزایش کارآیی درمان رایج و ترخیص زودتر بیماران و امکان استفاده از خدمات درمانی کشور برای سایر بیماران مبتلا را فراهم می سازد.

میرزای رزاز افزود: لذا با توجه به اینکه انستیتو تحقیقات تغذیه ای کشور پایگاه و همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه کشورهای EMRO است بلافاصله این دستورالعمل به زبان انگلیسی ترجمه شد و با تماس با نمایندگان سازمان جهانی بهداشت و نماینده منطقه ای EMRO مقرر شد این دستورالعمل برای استفاده تمام بیماران مبتلا به کرونا در سراسر جهان در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دو کارگروه دیگر در حوزه پیشگیری و بازتوانی دوران پس از ابتلا به کرونا نیز به صورت فشرده مشغول تدوین دستورالعمل های لازم است که طی یکی دو روز آینده نتایج آن اعلام می شود.

کد خبر 489457

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha