چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: روماریو، ستاره‌ فوتبال برزیل به دوران پرافتخار بازی خود پایان داد.

وی اعلام کرد که «تصمیم من قطعی است، اینجا پایان خط است و دیگر بازی نمی‌کنم. بازی برایم همواره لذت‌بخش بوده است اما زمان من دیگر به پایان رسیده است.»

روماریو دوسوزا فاریا، یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال برزیل، اعلام کرد که دیگر بازی نخواهد کرد. این فوتبالیست ۴۲ ساله، به همراه تیم ملی فوتبال برزیل در سال ۱۹۹۴ قهرمان جهان شد.
 
آخرین باشکاه روماریو، واسکو دو گامای برزیل بود. وی هم‌چنین بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۵ عضو تیم فوتبال سلسائو بود. وی در ۷۳ بازی بین‌المللی ۵۶ گل به‌ثمر رساند و نام او در سال ۲۰۰۴ در فهرست ۱۲۵ بازیکن برتر زنده‌ فوتبال قرار گرفت.
 
وی بازی خداحافظی خود را با پیراهن تیم ملی برزیل در ۲۷ آوریل ۲۰۰۵ در برابر تیم ملی گواتمالا انجام داد. برزیل آن دیدار را با نتیجه‌ ۳ بر صفر به پایان رساند. یکی از این سه گل را روماریو به ثمر رساند.
 
روماریو اخیراً به دلیل استفاده از داروهای ضد ریزش مو تا ۱۹ آوریل ۲۰۰۸ اجازه‌ بازی را از دست داده بود. این داروها حاوی مواد غیرمجاز برای ورزشکاران بودند. او اما در نیمه‌ ماه فوریه از سوی دادگاه ورزشی در ریودوژانیرو بی‌گناه تشخیص داده شد.
 
وی در سال گذشته اعلام کرد که تعداد گل‌های زده‌ او از مرز هزار گذشته است. تعدادی که فیفا آن را به رسمیت نشناخت. چرا که بخشی از این گل‌ها در دوران بازی او در رده‌ نوجوانان و جوانان یا غیرحرفه‌ای به ثمر رسیده‌اند. پله تنها بازیکنی است که تعداد گل‌های زده‌ او از هزار گذشته است.

کد خبر 48938

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز