معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دانشگاه علوم پزشکی سیاست مخفی‌کاری ندارد، ضمن آن‌که به‌ هیچ‌ عنوان قصد بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی موضوعی را نداریم اما مهم‌ترین مساله این است که پیک شیوع کرونا آغاز شده است و طی ۱۰ تا ۱۴ روز آینده این اپیدمی به اوج خود خواهد رسید بنابراین از مردم می‌خواهیم در این مدت مراقبت بیشتری داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر «سید وحید احمدی‌ طباطبایی» بیان کرد: وزارت بهداشت آمار تجمعی را ارائه می‌دهد و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها تعداد مبتلایان خود را اعلام می‌کنند.

امشهدو افزود: محققان در حال تحقیقاتی درباره رفتار کرونا ویروس هستند ضمن آن‌که اقدامات پیشگیرانه را نیز انجام می‌دهند.

احمدی‌ طباطبایی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی به آموزش مردم در راستای مقابله با این بیماری پرداخته‌اند و خط مشی‌های سلامتی را مثل تعطیلی مدارس یا جلوگیری از ورود اتوبوس زیارتی از به کرمان یا لغو مراسم مهم نماز جمعه و... را در راستای پیشگیری از ابتلای جامعه به این ویروس انجام داده‌اند بنابراین دانشگاه‌های علوم پزشکی فقط به درمان نپرداخته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کرونا از طریق ترشحات و سطوح منتقل می‌شود ولی از طریق هوا منتقل نمی‌شود بنابراین ضد عفونی درختان و هوای باز کاملا موضوعی بی‌معناست.  

او افزود: سطوح اماکن عمومی، اتوبوس‌ها، ترمینال‌ها، دستگیره‌های درب‌های اماکن عمومی و... با محلول‌های حاوی آب کلر(آب ژاول) گندزدایی می‌شوند.

احمدی‌ طباطبایی بیان کرد: براساس تجربیات چین ، تاکنون شواهدی مبنی بر انتقال کرونا از طریق جفت به جنین وجود نداشته است، اما زنان باردار جزو گروه‌های پرخطر هستند بنابراین باید نکات بهداشتی را با دقت بیشتری انجام دهند.

کد خبر 489303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha