دکتر "وحید احمدی‌طباطبایی" در خصوص آخرین وضعیت استان کرمان از بیماری کروناویروس گفت: خوشبختانه جواب آزمایش‌های افراد مشکوک به کرونا در استان کرمان که یکشنبه چهارم اسفند به آزمایشگاه‌های تهران ارسال شده بود، منفی بوده است.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: احتمال مبتلا شدن کودکان به کرونا ویروس جدید ضعیف است اما بزرگترها باید مراقب کودکان خود باشند و اگر کودکشان دچار تب و سرفه شد حتما به پزشک معالج مراجعه کنند ضمن آنکه باید عنوان کرد که در هر سنی احتمال دچار شدن به این بیماری وجود دارد.

وی تصریح کرد: این آزمایش‌ها فقط مربوط به افرادی است که در بیمارستان‌ها بستری بوده‌اند. با توجه به گستردگی شیوع کرونا ویروس در کشور، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که موردی مبتلا به کرونا ویروس در استان کرمان وجود ندارد و باتوجه به اینکه در بسیاری از استان‌ها این مورد دیده شده و افراد زیادی نیز در این مدت به استان کرمان مسافرت کرده‌اند، به احتمال زیاد این ویروس در کرمان وجود دارد اما ممکن است بسیاری از افرادی که مبتلا به این ویروس شده‌اند، از نوع خفیف بوده که جلب توجه نکرده است.

به احتمال زیاد ویروس کرونا در کرمان وجود دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان کرمان نیز، اظهار کرد: پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی به شورای تامین استان داده شده و پنجشنبه ۸ اسفند نتیجه قطعی پس از هماهنگی با وزارت کشور اعلام خواهد شد.

وی درباره آمار افراد مشکوک به کرونا ویروس در استان نیز گفت: افراد مشکوک به کرونا در سراسر استان داریم که نمونه آزمایشات آنها به تهران ارسال شده است ضمن آنکه باید عنوان کرد که نمونه‌های آزمایشات مربوط به مشکوکین در شهرستان‌های بم و جیرفت نیز منفی شده است.

احمدی‌طباطبایی گفت: احتمال مبتلا شدن کودکان به کرونا ویروس جدید ضعیف است اما بزرگترها باید مراقب کودکان خود باشند و اگرکودکشان دچار تب و سرفه شد حتما به پزشک معالج مراجعه کنند ضمن آنکه باید عنوان کرد که در هر سنی احتمال دچار شدن به این بیماری وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در خصوص مطالب منتشر شده در برخی شبکه‌های مجازی مبنی براینکه هر شخصی که در چین به کروناویروس مبتلا شده، پس از بهبودی نیز دوباره مبتلا شده باید توجه داشت که کرونا یک ویروس جدید است همانگونه که آنفلوآنزا چند نوع (A و B و C) دارد و ممکن است کسی که آنفلوآنزای نوع A گرفته باشد آنفلوانزاهای نوع B یا C را نیز می تواند بگیرد، لذا ممکن است این ویروس نیز زیرگونه‌هایی داشته باشد و باید سازمان بهداشت جهانی درباره ژنتیک این ویروس اظهار نظر کند.

مردم فعلا به مراکز بهداشتی و درمانی برای دریافت اقلام بهداشتی مراجعه نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مراجعه مکرر مردم به مراکز بهداشتی و درمانی برای دریافت ماسک و مواد ضدعفونی کنند، اظهار کرد: تاکنون هیچ اقلام بهداشتی (ماسک و محلول‌های ضدعفونی) از سوی وزارت بهداشت به مراکز بهداشتی و درمانی استان کرمان برای توزیع در بین مردم تحویل داده نشده است و فقط این اقلام تاکنون به مراکز بهداشتی و درمانی شهرهای قم و اراک داده شده و اگر هر زمانی این اقلام به استان کرمان تحویل داده شود بلافاصله پس از مشخص شدن مکانیزم توزیع آن، به مردم اعلام خواهیم کرد بنابراین خواهش می‌کنیم مردم به مراکز بهداشتی و درمانی برای دریافت اقلام بهداشتی مراجعه نکنند.

وی خطاب به جوانان تاکید کرد: باتوجه به اینکه قلیان باعث انتقال ویروس کرونا می‌شود انتظار داریم جوانان به‌هیچ عنوان در این مدت از قلیان استفاده نکنند، ضمن آنکه با هماهنگی پلیس اماکن مقرر شده از عرضه قلیان در مراکز عمومی جلوگیری شود.

کد خبر 487399
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha