مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

تصویر سلفی یک بیمار مبتلا به کرونا با پرستاران به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. این گزارش در باره این بیمار و ماجراهای بیماری اوست.

سلفي

همشهری آنلاین - مهدیه تقوی‌راد: ۱۰روز قبل بود که خبر شیوع ویروس کرونا در استان قم رسانه‌ای شد اما بسیاری از مسافران شهر قم بدون اطلاع از این مسئله برای زیارت و انجام امور شخصی یا اداری راهی شهر قم شده و ناخواسته به دل خطر زده بودند. میثم سعیدی یکی از صدها مسافری است که روز چهارشنبه (۳۰بهمن) راهی شهر قم شد و از بد حادثه روزی به این شهر رفت که ۲نفر بر اثر این بیماری فوت شده و کرونا به‌طور گسترده در این شهر شیوع پیدا کرده بود. اما ظاهرا دیگر کار از کار گذشته بود. ویروس در شهر پخش شده و تعداد زیادی ناقل در شهر بودند که خودشان هم از وجود این ویروس در بدنشان اطلاعی نداشتند و در حال انجام کارهای روزمره‌شان بودند.

سعیدی که با گرفتن سلفی همراه با پرستاران بیمارستان مسیح دانشوری این روزها به نماد نمایش مقاومت در برابر کرونا تبدیل شده، در گفت‌وگو با همشهری از آن روز کذایی می‌گوید: همان روزی که رسانه‌ها اعلام کردند ۲نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند من برای هماهنگی برگزاری مراسم اعتکاف در دانشگاه علامه طباطبایی با رئیس ستاد اعتکاف کشور به قم رفته بودم. بعد از مذاکره‌ای که با رئیس ستاد داشتیم به همراه دوستانم به یک پیتزا فروشی رفتیم و غذا خوردیم و در نهایت آنچه نباید می‌شد اتفاق افتاد.» 
او که این روزها بعد از چند روز بستری در بیمارستان دوران نقاهت را در خانه می‌گذارند، می‌گوید: با توجه به اینکه مدتی قبل عمل جراحی انجام داده و بدنم ضعیف بود، ۲ روز بعد از برگشتن از قم به‌تدریج علائمی مثل تب، سینه درد، بدن درد شدید و سرفه‌های خشک در نهایت اسهال را داشتم که برای ویزیت به بیمارستان مسیح دانشوری رفتم.

 اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری این روزها شلوغ‌تر از دیگر ایام سال است، بیمارانی که علائم کرونا را در خود می‌بینند ترجیح می‌دهند با توجه به تخصصی بودن این بیمارستان در بیماری‌های ریوی بلافاصله به این مرکز درمانی مراجعه کنند و ویزیت شوند. بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری هم همانند دیگر بیمارستان‌های درگیر با این بیماری ۲‌مرحله‌ای شده است، سعیدی در این‌باره می‌گوید:‌در بدو ورود به اورژانس ابتدا علائمی را که داشتم چک کردند و وقتی تأیید شد که علائم کرونا را دارم پزشک دیگری دوباره مرا ویزیت کرد و در نهایت دستور بستری شدن داد. همان روز همسرم نیز همراهم بود، به‌دلیل اینکه همسرم بیماری آسم دارد بعد از ویزیت به ایشان گفتند که علائم کرونا ندارد اما مقداری دارو برایش تجویز کردند و از اورژانس مرخص شد. اما با تشدید علائم بیماری در همسرم و مراجعه وی به بیمارستان بهارلو او نیز در بیمارستان بستری شده و منتظر جواب تست کروناست.

سعیدی با اشاره به اینکه قبل از بستری شدن و بدون اینکه اطلاعی از بیماری و ناقل بودنش داشته باشد به‌طور ناخواسته با افرادی در ارتباط بوده، می‌گوید: مادر و پدرم بعد از اینکه جواب من مثبت شد در خانه خود را قرنطینه کردند اما مادرم برخی علائم سرماخوردگی را دارد که البته بعد از گرفتن اسکن ریه پزشک اعلام کرد که کرونا نیست اما چون دیابت دارد باید بیشتر مراقبت کند، الان هم تست کرونا داده و منتظر جواب تست است که امیدوارم تست مادرم هم منفی باشد.
اتاقی که سعیدی به همراه دیگر بیماران مبتلا به کرونا در آن بستری بوده است، ۵تخت داشته که البته به گفته او تست همه این هم‌اتاقی‌ها مثبت نبوده و فقط تست ۲ نفر مثبت بوده و مابقی منتظر نتیجه تست‌هایشان هستند. سعیدی می‌گوید: تخت کنار من یک آقای ۷۰ساله بود که به‌علت حاد شدن بیماری‌اش به سی‌سی‌یو منتقل شده اما تا روزی که سعیدی از بیمارستان مرخص شد هیچ بیماری در اتاقشان فوت نکرده است. داشتن روحیه بالا و نداشتن استرس و اضطراب در مقابله با این بیماری بسیار مهم است، توصیه کادر پزشکی نیز به تمام مردم این است که اصول بهداشت فردی را رعایت کنند و اضطراب کمتری داشته باشند چرا که درصورت داشتن اضطراب و استرس سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و احتمال ابتلا به بیماری در بین افراد بیشتر می‌شود. همین مسئله باعث شده تا سعیدی به هم‌اتاقی‌هایش روحیه بدهد و از آنها بخواهد در مقابل بیماری مقاوم باشند، نخستین سلفی از اتاق بستری بیماران مبتلا به کرونا به همراه پرستاران این بخش توسط میثم سعیدی گرفته شد و بازتاب خوبی هم در رسانه‌ها داشت. سعیدی می‌گوید: این سلفی برای همان روزی است که به ما اعلام کردند دچار کرونا شده‌ایم، نحوه خبر دادن ابتلایمان به این بیماری هم جالب بود. ما ۵نفر در اتاق بودیم که تست کرونا داده بودیم و منتظر جواب آزمایش بودیم، ۲پرستار که لباس فضایی پوشیده بودند، وارد اتاق شدند و به ۳بیمار هم‌اتاقی ما اشاره کردند و گفتند زود از اتاق بیرون بروید تا مریض نشده‌اید و این دو نفر- من و یک بیمار دیگر- در اتاق بمانیم. همانجا فهمیدیم که مبتلا شده‌ایم. بعد از اینکه آن سه نفر از اتاق خارج شدند به پیشنهاد پرستاران با آنها سلفی گرفتیم تا نشان دهیم که از امروز می‌خواهیم با این بیماری مبارزه کنیم و کرونا را شکست می‌دهیم.

از سعیدی درخصوص لباس‌های فضایی که کادر درمان بر تن می‌کنند می‌پرسم، این لباس‌ها باعث استرس بیشتر بیماران نمی‌شود؟ او می‌گوید: چرا به‌نظرم این لباس‌ها استرس بیشتری به مردم و بیماران وارد می‌کنند اما کادر درمان هم چون در ارتباط مستقیم با بیماران هستند ناچارند که از این لباس‌ها استفاده کنند. آنها شبانه‌روز تلاش می‌کنند و از جان خودشان گذشته‌اند. در این شرایط اما مردم هم باید روحیه خود را حفظ کنند و بدانند که با رعایت اصول بهداشتی می‌توانند به این بیماری غلبه کنند. 

سعیدی با وجود اینکه ۲ روزی می‌شود از بیمارستان مرخص شده و در قرنطینه خانگی است اما از حال و روز هم‌اتاقی‌هایش بی‌خبر نیست:‌ من باید یک هفته دیگر هم در بیمارستان می‌ماندم اما چون محدودیت تخت داشتند و حالم نسبتا بهتر شده بود به من گفتند که می‌توانم به خانه بروم و در خانه قرنطینه باشم. ۲‌نفر از هم‌اتاقی‌هایم روز شنبه مرخص می‌شوند و یک نفر هم دوشنبه مرخص می‌شود، ‌امیدوارم حال دیگر هم‌اتاقی‌مان که به سی‌سی‌یو رفته هم زودتر بهبود پیدا کند و به خانه برگردد.

سعیدی حالا امیدوار است که جواب تست همسرش که در بیمارستان بهارلو بستری است منفی شود و او نیز زودتر به خانه برگردد. محدودیت تماس با دیگر افراد جامعه و خانواده خصوصا سالمندان، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و مصرف روزانه ویتامینC و میوه و سبزیجات تازه همراه با غذا برخی از توصیه‌هایی است که در بروشور بیمارستان که به سعیدی داده شده، عنوان شده است.

  • منبع: روزنامه همشهری
کد خبر 489285

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha