یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفته است: «خشک‌مقدس‌ها همیشه به دین ضربه می‌زنند و متاسفانه آن ‌طور که لازم است، تذکر و اخطار هم نمی‌گیرند و همین عاملی برای تداوم عمل ضرررسان‌شان می‌شود.»

سید رضا اکرمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، درحالی که در پی شیوع و گسترش ویروس کرونا در سراسر کشور به ‌وی‍ژه شهر مذهبی قم به عنوان نخستین نقطه از ایران که بیمارانی مبتلا به این بیماری ویروسی در آن شناسایی شد، برخی ناظران همچنین مسوولان با استناد به توصیه‌های پزشکی از شهروندان خواستند تا از حضور در امکان پر ازدحام ازجمله اماکن مذهبی خودداری کنند و در ادامه نیز تصمیماتی در ارتباط با بستن برخی از این اماکن مذهبی و جلوگیری از برگزاری نماز جمعه در برخی استان‌ها اتخاذ شد.

معدودی از شهروندان در مخالفت با این توصیه‌های عاقلانه و مبتنی بر اصول مقدماتی بهداشت و سلامت، اقدام به انتشار تصاویر و ویدیوهایی از خود در بعضی امکان مذهبی کرده که در این میان بودند، کسانی که با مالیدن زبان و بزاق دهان‌شان به ضریح این اماکن متبرکه، مدعی شدند ممکن نیست هیچ ویروسی به این امکان مقدس ورود کند.

اقدامی که البته طی روزهای بعد حتی با واکنش قضایی مواجه شد و چنانکه در اخبار این روزها شاهد بودیم دست‌کم با دو مورد از این افراد که یکی اقدام به انتشار تصاویری از خود در حرم امام رضا(ع) کرده و دیگری تصاویری از خود در حرم حضرت معصومه(س) منتشر کرده بوده، برخورد قضایی و انتظامی صورت گرفت.

در این میان اما حالا سیدرضا اکرمی، روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز که در این رابطه با اعتمادآنلاین به گفت‌وگو نشسته با انتقاد شدید نسبت به این رفتار نامتعارف گفته است: «سال ۹۸ به بدترین شکل ممکن رو به پایان است. چنانچه اسفند ماه یک کانون امتحان، آزمایش، آموزش و انتخاب ویژه است تا همه بدانیم چطور به کرونا واکنش نشان دهیم. نکته روشن این است که انسان در هر شرایطی باید شایستگی و بایستگی خودش را به خوبی نشان دهد.»

او با بیان اینکه به‌ طور کلی باید «از افراط و تفریط به ‌طور جدی پرهیز کنیم» گفته است: «دوری از افراط و تفریط، یعنی اینکه مقدسات جای خودش را دارد، نظافت هم جای خودش را و بهداشت و قانون هم باید حتما رعایت شود.»

اکرمی معتقد است: «حرم همه ائمه معصومین جایگاهی با ارزش و بسیار محترم است اما اینکه در زیارت به لیسیدن ضریح اقدام کنیم، کاری من‌درآوردی است که فقط از یک خشک‌مقدس‌ احمق برمی‌آید».

این عضو جامعه روحانیت مبارزه با تاکید بر لزوم احترام گذاشتن به ائمه و امام‌زادگان و اماکن مقدس و مذهبی گفته است: «انسان به امام یا امام‌زاده احترام می‌گذارد و از ایشان طلب کمک می‌کند. اما اینکه برای نشان دادن ارادت، بهداشت زیر پا گذاشته شود، بار دیگر می‌گویم فقط یک احمق می‌تواند، وقتی توصیه می‌شود از یکدیگر یک متر فاصله بگیریم، برود و ضریح را لیس بزند.»

این چهره حوزوی در ادامه سخنانش همچنین به اثرات منفی انتشار چنین تصاویری در سطح جهانی و تبلیغات منفی که به این واسطه علیه نظام سیاسی حاکم بر کشور صورت می‌گیرد، اشاره کرده و در این رابطه گفته است: «فیلم‌های چنین صحنه‌هایی در جهان پخش می‌شود و آنها با این کارها، دین را قضاوت می‌کنند که همین نشان می‌دهد این قبیل کارها چقدر بد و کریه هستند».

سیدرضا اکرمی که معتقد است «خشک‌مقدس‌ها همیشه به دین ضربه می‌زنند» در پایان سخنانش نسبت به عدم مواجهه و برخورد قاطع با چنین رفتارهایی نیز انتقاد کرده و گفته است: «متاسفانه (این افراد خشک‌مقدس) آن ‌طور که لازم است، تذکر و اخطار هم نمی‌گیرند و همین عاملی برای تداوم عمل ضرررسان‌شان می‌شود».

کد خبر 489156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد حسین IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    1 0
    ... که متاسفانه پزشک هم هست به نیروهای زیرمجموعه اش در مجنمع دارویی و درمانی تهرانپارس متعلق به هلال احمر اجازه زدن ماسک را نمیدهد