معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

COVID-19

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی روز سه شنبه ۱۳ اسفند درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در کشور ۸۳۵ نفر هستند که ۱۱ نفر از این افراد فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: استان گیلان، قم و تهران در صدر درگیری با ویروس کرونا هستند. هرچند روند بیماری در قم ثابت شده، اما موارد ابتلا در این سه استان بیشتر است.

رئیسی گفت: از ابتدا تاکنون بیش  از ۸ هزار و ۵۳۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس بستری شدند که برای ۵ هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده و دو هزار و ۳۳۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: امروز نشستی با جمعی از مدیران، کارشناسان و متخصصان سازمان جهانی بهداشت، منطقه مدیترانه شرقی این سازمان و کشور چین داشتیم که در این نشست بحث‌های فنی و تکنیکی در مورد غربالگری و تشخیص کووید ۱۹ بررسی شد.

وی بیان کرد: تاکید سازمان جهانی بهداشت و کارشناسان و متخصصان این سازمان این است که با توجه به جدید بودن ویروس، همه کشورها، تجربیات خود در پیشگیری و کنترل این بیماری را در اختیار همدیگر قرار دارند. همچنین در این نشست مسائل مرزها و چگونگی پیشگیری، ایزولاسیون، خدمات مراقبت در منزل و داروهای جدید مورد استفاده در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مورد بررسی قرار گرفت.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ۸۳۵ مبتلای جدید به ویروس کرونا، ۴۶۸ نفر در تهران، ۵۲ نفر قم، ۵۵ نفر گیلان، ۵۶ نفر استان مرکزی، ۵۲ نفر اصفهان، ۳۶ نفر البرز، هفت نفر مازندران، چهار نفر خوزستان، ۳۴ نفر آذربایجان شرقی، ۲۹ نفر قزوین، سه نفر خراسان رضوی، هشت نفر فارس، ۱۷ نفر سمنان، دو نفر لرستان، دو نفر اردبیل، یک نفر یزد، یک نفر کرمانشاه، یک نفر سیستان و بلوچستان، پنج نفر همدان، و دو نفر زنجان هستند.

تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافتهاند.

کد خبر 489127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Shamila JP ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 0
    آخه افراد بالای 80 سال و ... که مرتب تو خونه نشستن چه نیازی به ماسک دارن که بسته بسته براشون ماسک می گیرید و می بندید به دهان و دماغشان. این ماسک‌ها  باید بین پزشکان و پرستاران و کادر درمانی و پزشکی و بیمارستانی توزیع شود که هم جوان هستند هم دارند بیماران بد حال را نجات می دهند. اول افرادی که ماسک برایشان واجب تر است و سلامتی و زندگی آنها برای نجات جان مردم لازم استذ بعد تویی که تو خونه نشستی و