مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: سه‌شنبه سیزدهم اسفند بیش از نیمی از پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت لغو شد.

فرودگاه گیلان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا کریم‌آقایی سه‌شنبه افزود: طی روزهای گذشته هم تعدادی از پروازها لغو شد. برای امروز ۱۲ پرواز تعریف شده بود که تنها چهار پرواز به مقاصد بندرعباس و شیراز از طریق شرکت هواپیمایی آسمان انجام شد.

وی اظهار کرد: دیگر پروازها به مقاصد کیش، تهران و مشهد از سوی شرکت‌های هواپیمایی لغو شده است.

مدیرکل فرودگاه گیلان تاکید کرد: فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت آماده پذیرش پروازهای شرکت‌های هواپیمایی است و در راستای سلامت مسافران و کارکنان، ترمینال‌ها، ساختمان اداری و عملیاتی بصورت مستمر ضدعفونی می‌شوند و هماهنگی لازم برای استقرار تیم بهداشتی به‌منظور تب‌سنجی مسافران انجام شده است.  
کریم‌آقایی اظهار کرد: در روزهای اخیر بدلیل پایین آمدن تقاضای مسافران تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی پروازهای برنامه‌ای خود را به رشت باطل نموده‌اند.

در شرایط عادی، تعداد ۱۰۲ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، کیش، تبریز، شیراز، اصفهان، بندرعباس، عسلویه و اهواز انجام می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی بازمی‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به‌شمار می‌آید.

این فرودگاه دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده و در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می‌رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین‌تر از آب‌های آزاد است.

کد خبر 488965

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha