قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفته که از زمان شیوع ویروس کرونا، میزان مصرف آب در تهران حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است و شهروندان باید بدانند که در شرایط فعلی باید از آب به عنوان یک ابزار برای مقابله با این بیماری استفاده و خانه تکانی را به زمان دیگری موکول کنند.

خانه تکانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا احمدنسب با تاکید بر این که ایران یک کشور خشک و نیمه خشک است، اظهار کرد: بارندگی هایی که در کشور اتفاق می افتد، نسبت به میانگین جهانی پایین تر است  و حتی طی سال هایی مثل امسال که بارندگی نسبت به سه سال پیش بهتر بود، اما باز هم ایران جزو کشورهای دارای بحران آب شناخته می شود.

وی با بیان این‌که استان تهران نیز به صورت مضاعف با کمبود منابع آبی مواجه است، گفت: علت این مساله این است که در یک وسعت کم، جمعیت زیادی قرار گرفته و همین مساله موجب شده که ما دائما دغدغه تامین منابع آبی را داشته باشیم.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این که در حال حاضر با برنامه ریزی که صورت گرفته و حجم مخازن سدها، دغدغه تامین آب شرب تهران را نداریم، اظهار کرد: البته این مساله منوط به این است که مصرف متعادل باشد.

احمد نسب با اشاره به فرهنگ خانه تکانی و مصادف شدن آن با شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: آب به یک ابزار برای مقابله با ویروس کرونا تبدیل شده است. اگر مردم آب را به عنوان یک ابزار در این راستا در نظر بگیرند، ما دغدغه کمبود آب نخواهیم داشت.

وی افزود: مصرف آب در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است و توصیه ما به شهروندان این است که بحث خانه تکانی و شستن فرش را در این مقطع زمانی انجام تعطیل کنند.

احمد نسب تصریح کرد: اگر مصرف افزایش یابد، مجبور می شویم از ذخیره تابستان استفاده کنیم و آن زمان ممکن است با چالش قطعی مواجه شویم. در حال حاضر مشکل کمبود آب نداریم اما لازم است که مردم مدیریت مصرف داشته باشند.

وی درباره افت فشار در تهران گفت: اگر مصرف آب در تهران افزایش یابد، علی رغم اینکه ذخیره آب داریم، شبکه دیگر جوابگو نخواهد بود. بنابراین تنها راه جلوگیری از این مساله صرفه جویی در مصرف آب است.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه منابع آبی به میزان کافی در تهران وجود دارد، اظهار کرد: اگر مصرف افزایش یابد، شبکه جوابگو نخواهد بود و افت فشار خواهیم داشت.

احمد نسب درباره وضعیت منابع آبی تهران اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ۶۴۰ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای تامین کننده تهران وجود دارد و از این بابت جای نگرانی نیست.

او گفت: ۳۰ درصد از آب تهران از سفره های زیرزمینی و ۷۰ درصد از آب‌های سطحی تامین می شود.

کد خبر 488890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha