دانشگاه علوم پزشکی تهران در اطلاعیه‌ای با شرح شرایط و جزئیات اعلام کرده که تمامی دانشکده‌ها براساس مصوبه شورای آموزشی این دانشگاه می‌توانند تا سقف ۵۰ درصد کلاس‌های نظری را در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه به صورت مجازی و غیرهمزمان برگزار کنند.

آموزش از راه دور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص ارائه مجازی دروس نظری و اعلام وزارت بهداشت در اطلاعیه ای اعلام کرد تمامی دانشکده ها بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه می‌توانند با توجه به شرایط پیش آمده در خصوص کروناویروس و تعطیلی کلاس های دانشگاه های استان تهران تا سقف ۵۰ درصد کلاس های نظری را در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه به صورت مجازی و غیرهمزمان برگزار کنند و با استفاده از رویکرد و یادگیری الکترونیکی ترکیبی از نتایج اثربخش این شیوه آموزشی در حوزه علوم پزشکی بهره مند شوند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: امکان ۱۰۰ درصدی استفاده از امکانات سامانه یادگیری الکترونیکی نوید در دانشگاه علوم پزشکی تهران محقق شده و تمامی استادان و دانشجویان این دانشگاه می توانند با استفاده از نام کاربری و رمز خود در سامانه سیپاد وارد سامانه نوید دانشگاه به آدرس tumsnavid.vums.ac.ir شوند و دروس خود را به صورت مجازی برگزار کنند راهنمای استفاده از سامانه پس از ورود در منوی سمت راست به صورت دیداری و متنی وجود دارد.

بر اساس این اطلاعیه، ابتدا اساتید باید درس خود را در سامانه نوید فعال سازند و فرآیند یاددهی یادگیری را از طریق درج طرح درس و اهداف دوره و برگزاری منابع و محتوا مشخص کردن تکالیف گفت و گوها در این سامانه انجام دهند. سپس دانشجویان این امکان را خواهند داشت که دروس را در سامانه مشاهده کنند و فعالیت های یادگیری خود را در سازمان دنبال کرده و با اساتید و همکلاسی های خود تعامل داشته باشند.

با توجه به مصوبه اخیر شورای آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران مقرر شده تا سقف ۸ جلسه از ۱۷ جلسه کلاس به صورت مجازی برگزار شود. در این اطلاعیه  توصیه شده شیوه قالب اجرای کلاس به صورت مجازی و غیر همزمان و با استفاده از امکانات سامانه نوید باشد. براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران برای اساتیدی که مایل به برگزاری کلاس مجازی به صورت آنلاین و همزمان هستند امکانی از طرف دانشکده مجازی فراهم شده و می‌توانند فرآیند برگزاری کلاس‌های آنلاین را از طریق راهنمای استفاده از کلاس های آنلاین ویدیویی دانشکده مجازی دانشگاه مطالعه کرده و اسامی لاتین دانشکده برای برگزاری کلاس ها به صورت الکترونیکی فراهم کرده استفاده کنند.

در پایان این اطلاعیه به استادان توصیه شده نسبت به تعیین بخش های مربوطه از کتاب مرجع درسی ارائه محتوای آموزشی الکترونیکی و ارسال تکالیف از نکات مهم درس و بازخورد به موقع به تکالیف و پیگیری مستمر پیشرفت آموزشی دانشجویان اهتمام ورزند و در این راستا می‌توان از امکان امکانات دانشکده مجازی را برای برگزاری هرچه بهتر کلاس های غیر همزمان و آنلاین استفاده کرد.

کد خبر 488814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha