مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از هوشمندسازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی از ابتدای سال ۹۹ خبر داد.

جایگاه سی‌ان‌جی

به گزارش همشهری آنلاین، حسن قلی‌پور مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به آخرین وضعیت طرح گاز سوز کردن رایگان خودروهای عمومی اظهار کرد: مناقصه طرح تبدیل خودروهای گازسوز انجام شده و با تلاش‌های صورت گرفته روال اداری مناقصه طرح هوشمندسازی جایگاه‌های سی ان جی نیز در دست اجراست و در صورت تکمیل از سوخت‌گیری خودروهای گازسوز غیرمجاز جلوگیری خواهد شد.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا و کاهش ساعات اداری دستگاه‌های دولتی شرایط را برای تعویق این طرح به وجود آورده، اما در تلاش هستیم پیمانکاران این طرح را در سال ۹۸ انتخاب کنیم و آغاز طرح به احتمال فراوان از سال آینده خواهد بود. مالکان خودور برای گازسوز کردن وسیله حمل و نقل خود حتما به واحدهای مجاز مراجعه کنند و برای دریافت گواهی سلامت، سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز کشور آماده معرفی واحدهای مجاز برای ارائه خدمات است.

با مصوبه شورای اقتصاد به وزارت نفت برای گازسوز کردن یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودروی باری و مسافری که فعالیت حمل و نقل را انجام می‌دهند، این خودروها رایگان گازسوز خواهند شد. با افزایش قیمت بنزین در آبان ۹۸، تقاضا برای گازسوز کردن خودرو افزایش یافته که این موضوع علاوه بر کاهش مصرف بنزین شرایط را به سمت استفاده از سوخت پاک فراهم کرده است. میزان مصرف گاز همزمان با سهمیه‌بندی بنزین رشد محسوس داشته و به ۲۴ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

کد خبر 488762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha