ساخت سرویس بهداشتی عمومی در مجاورت منازل مسکونی شهروندان در یکی از کوچه‌های افسریه باعث گله و شکایت ساکنان این کوچه شده اما هنوز توجهی از سوی مسئولان به این اقدام غیرکارشناسی نشده است.

سرویس بهداشتی در بافت مسکونی

همشهری آنلاین- سارا جعفرزاده: اهالی کوچه ۲۱ افسریه از ایجاد سرویس بهداشتی در بافت مسکونی محله گله‌مند هستند. این سرویس بهداشتی در حالی ساخته می‌شود که داخل کوچه ۲۱ بوستان فرهاد قرار دارد که فاقد سرویس بهداشتی است و به همین دلیل شهرداری اقدام به ساخت سرویس بهداشتی در خارج از فضای بوستان کرده است.  از طرفی این بوستان به مکان دنجی برای تجمع و تردد افراد معتاد تبدیل شده است و این نگرانی وجود دارد که اگر این سرویس بهداشتی ساخته شود تردد افراد معتاد و کارتن خواب در محله بیش از گذشته خواهد بود و وضعیت بهداشت محله به مخاطره می‌افتد.

  • مراجعه به شهرداری بی نتیجه بوده

با توجه به اینکه بیشتر سرویس‌های بهداشتی در شهر داخل بوستان‌ها و یا با فاصله نسبت به بافت مسکونی قرار دارند، ساخت سرویس بهداشتی در بافت مسکونی چندان معمول و منطقی به نظر نمی‌رسد. «محمد رضا چگینی» یکی از ساکنان کوچه افسریه بین ۱۵ متری سوم و چهارم است و در این باره می‌گوید: «به محض اینکه متوجه ساخت سرویس بهداشتی داخل کوچه شدم به شهرداری مراجعه کردم اما تلاش من بی نتیجه بود. اینکه بوستان فرهاد در داخل کوچه فاقد سروی بهداشتی است دلیل بر این نمی‌شود که شهرداری بخواهد تصمیم به ساخت سرویس بهداشتی در خارج از بوستان آن هم دیوار به دیوار خانه اهالی بگیرد. اگر سرویس بهداشتی داخل  بوستان ساخته شود توجیه منطقی دارد اما ساخت آن خارج از بوستان تصمیم نادرستی است که پیامدهای آن گریبان گیر اهالی است. »

  • پاتوق دنج معتادان در آینده نزدیک

تصمیم بر ایجاد یک فضای عمومی  در بافت مسکونی که بیشتر اهالی محله در آن تردد دارند به نوعی پاک کردن صورت مسئله است. این سرویس بهداشتی  یک فضای عمومی خواهد بود که عملا کنترل اشخاصی که به این مکان تردد دارند غیر ممکن و نشدنی است. «میترا سبحانی» یکی دیگر از اهالی کوچه ۲۱ است که به خبرنگار همشهری می‌گوید: «شما در نظر بگیرید ما در فصول گرم سال با بوی نامطبوع این سرویس بهداشتی در مجاور منزلمان باید چه کار کنیم از طرفی بوستان فرهاد در حالت عادی پاتوق افراد معتاد و کارتن خواب است حالا تصور کنید این افراد متوجه شوند که خارج از بوستان به فاصله چند متر سرویس بهداشتی ایجاد شده است. همین کافی است تا این مکان به پاتوق دنجی برای استعمال مواد مخدر تبدیل شود. چند بار به شهرداری مراجعه کرده ام که بی نتیجه بوده است. »

کد خبر 488752

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha