سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

خشونت جاری در دهلی یک شورش نیست بلکه وحشیگری ضد مسلمانان است و این ایدئولوژی مسموم و ناسیونالیست هندو است که باید برای خون‌های ریخته شده در خیابان‌های هند سرزنش شود.

اعتراضات هند

همشهری آنلاین - فاطمه عباسی: صدها آمریکایی هندی تبار با اعتقادات مختلف، عصر جمعه در اعتراض به خشونت‌های اخیر در دهلی که منجر به کشته شدن دست کم ۴۲ نفر و زخمی شدن صدها نفر شده است، در مقابل کنسولگری‌های هند در شهرهای مهم آمریکا تجمع کردند.

به گزارش الجزیره، دوشنبه گذشته آغاز درگیری‌های سه روزه در پایتخت هند بود و اوباش هندو به خانه‌ها، مغازه‌ها و مساجد مسلمان حمله کردند. هدف این حملات معترضین قانون جدید شهروندی بود که اقدام به راهپیمایی کرده بودند.

گاردین طی مقاله‌ای نوشت: این خشونت‌ها پس از آن آغاز شد که یک سیاستمدار محلی و رهبر حزب بهاراتیا جناتا (BJP)، کاپیل میشرا، تحصن‌های مسالمت‌آمیز در خیابان‌های دهلی را به خروج تهدید کرد و از پلیس خواست معترضین علیه قانون اصلاح شهروندی (CAA) را از خیابان‌ها خارج کند در غیر این صورت وی و هواداران خود این کار را انجام می دهند.

CAA قانونی جدید است که به مهاجران بدون مدارک از کشورهای همسایه، اجازه شهروندی هندوستان اعطا می‌شود مگر اینکه مسلمان باشند. این اولین قانونی است که هند از زمان استقلال خود، صریحا علیه مسلمانان صادر کرده و اعتراضات گسترده ای را به همراه داشته است.

الجزیره نوشت: CAA که در دسامبر گذشته تصویب شد با قانون ترامپ در ممنوعیت مسلمان مقایسه شده است زیرا این قانون اخذ تابعیت توسط مسلمانان را که تقریباً ۱۵ درصد از ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت هند را تشکیل می‌دهند، منع می‌کند.

کد خبر 488748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha