گیشه‌های بزرگ سینمای جهان این هفته همچنان با ترس ازشیوع ویروس کرونا با کاهش شدید فروش مواجه بودند. کره جنوبی به عنوان پنجمین بازار بزرگ گیشه سینمای جهان هنوز با افت شدید مخاطب روبرو است و بازار سینمایی چین نیز هفته چهارم سینمای کرونایی را پشت سر گذاشت. ایتالیا نیز اولین هفته کرونا سینما را پشت سر گذاشت.

کرونا باکس آفیس

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با سال نو چینی و گسترش ویروس کرونا بیش از ۶۸ هزار سالن سینما در چین تعطیل شده است. درسینمای ایتالیا که مجموعا ۳۲۱۷ سالن سینما به اکران هفتگی مشغول بودند اکنون فقط ۱۱۰۰ سالن به کار ادامه می دهند.  

با اینهمه در آمریکای شمالی اکران ادامه دارد. فیلم ترسنک «مرد نامرئی»  با بودجه مستقل ۸ میلیون دلار با فروش ۲۹ میلیون دلاری در گیشه‌های آمریکای شمالی آغاز کرد. فروش این فیم در دیگر گیشه های بزرگ سایر کشورها نیز در این آخر هفته ۲۰.۲ میلیون دلار فروخت تا در سه روز اول اکرانش ۴۹.۲ میلیون دلار فروش را ثبت کرده باشد.

این بهترین افتتاحیه داخلی برای یک فیلم ترسناک پس از نمایش فیلم «آن: قسمت دوم» است که در ماه سپتامبر اکران شده بود. این فیلم  آخر هفته میلادی که گذشت ۲.۹ میلیون دلار در بریتانیا، ۲.۲ میلیون دلار در فرانسه، ۱.۸ میلیون دلار در مکزیک و ۱.۲ میلیون دلار در آلمان به عنوان بهترین بازارهای خارجی‌اش فروخت. این فیلم در دیگر بازارهای سینمایی هم موفق ظاهر شده و در بریتانیا ۲.۹ میلیون دلار، در فرانسه ۲.۲. میلیون دلار و در مکزیک ۱.۸ میلیون دلار فروخته است. این فیلم در کره جنوبی با فروش ۱.۱. میلیون دلار در رأس باکس آفیس قرار گرفته است.

«سونیک خارپشت» با موفقیت مرد «نامرئی» به مکان دوم جدول فروش آمریکا رانده شد و با فروش ۱۶ میلیون دلاری در سومین هفته اکرانش در مجموع ۱۲۸.۲ میلیون دلار فروخت. این فیلم در بازار جهانی در کل ۲۶۵.۴ میلیون دلار فروش کرده است.

کد خبر 488660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha