دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری برای حفظ سلامت شهروندان در مقابله با کووید ۱۹ به همراهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمده است و در ضدعفونی کردن شهر می‌کوشد.

ضدعفونی کردن شهر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، علیرضا نصر اظهار کرد: در این شرایط با توجه به هجمه بیماری کرونا کووید ۱۹ تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در جهت حفظ سلامت شهروندان بسیج شدند.

وی افزود: مدیریت شهری با برگزاری جلسات مکرر با شهرداری و شورای شهر تصمیماتی اتخاذ کرده است که ماحصل آن دستورالعمل‌هایی از سوی کمیسیون بهداشت و سلامت برای شهرداری در دست اجراست.

رئیس شورای شهر اصفهان با اعلام مکاتبه با استاندار جهت برگزاری جلسه مشترک، ابراز کرد: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی هر شب ضدعفونی اتوبوس‌ها، پایانه‌های مسافربری و مترو و تاکسی‌ها انجام می‌شود و بازگذاشتن پنجره اتوبوس‌ها در شب هنگام را از دیگر تصمیمات گرفته شده در جلسه مدیریت بحران است.

وی با اشاره به ضدعفونی کردن وسایل بازی کودکان افزود: تمام بازرسان کارت بلیت به دستکش و ماسک مجهز شده اند و ایستگاه‌های BRT نیز توسط خدمات شهری مناطق ضدعفونی می‌شود.

نصر بیان کرد: عملیات ضدعفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی، نظافت کامل اتوبوس‌ها و پاک‌سازی بدنه و داخل اتوبوس‌ها از هفته گذشته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کووید ۱۹ آغاز شده و به صورت مداوم ادامه خواهد داشت.

وی ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی و سایر فضاهای عمومی شهری را از اقدامات مهم و ویژه شهرداری اصفهان دانست و گفت: کارگاه آموزشی جهت چگونگی نظافت اتوبوس‌ها و پایانه‌های مسافربری توسط نیروهای بهداشت و واحد آموزش انجام شد تا در نهایت افزایش اطمینان‌خاطر استفاده کنندگان از سیستم حمل و نقل عمومی شهری فراهم شود.

رئیس شورای شهر اصفهان اشاره‌ای هم به ضدعفونی کردن مجموعه شرکت مترو کرد و افزود: پس از پایان زمان بهره برداری از مترو، ضدعفونی وگندزدایی از ایستگاه قدس تا صفه انجام می‌شود. عملیات ضدعفونی کردن رام‌های قطار شهری با فعالیت یک اکیپ هشت نفر انجام شده و ضدعفونی و گندزدایی ۱۲ رام قطار شهری اصفهان فعال و رزرو با استفاده از محلول الکترولیز شده کلرید سدیم (دارای سیب سلامت و مورد تأیید وزارت بهداشت) هر شب پس از پایان بهره‌برداری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در طول روز سطوح مختلف ایستگاه‌های قطار شهری از جمله پیشخوان‌های بلیت، گیت‌های بلیت، هندریل‌های پله برقی، هندریل‌های پله ثابت، دستگاه‌های خودپرداز و شارژ بلیت، دکمه‌های آسانسور گندزدایی می‌شود.

نصر از اقدامات پیشگیرانه شامل ممانعت از حضور پرسنل مشکوک به کرونا، نصب پوسترهای اطلاع‌رسانی به صورت رنگی و کاملاً مشخص داخل باکس‌های قطار شهری و تابلو اعلانات ایستگاه‌ها همچنین داخل باکس‌های قطار و ایستگاه‌ها است هم گفت و اضافه کرد: تهیه کلیپ آموزشی و نمایش از طریق مانیتورهای قطارها اطلاع رسانی لازم به شهروندان را انجام می‌دهیم.

کد خبر 488628
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha